Ale zachraňovat navenek nenápadné představení se vyplatí. Nejen proto, že živá kapela na jevišti znamená výjimečnou vzpruhu v době playbacků. Hlavně je od první chvíle zřejmé, že se nekoná další jevištní estráda, nýbrž jasné, přiznané a poctivé divadlo.
Tady ještě znají kouzlo stylizace od plátna po tanečníky, kouzlící vzdálenou spřízněnost hlavní hrdinky s údělem hvězdné Marilyn Monroe v ústřední písni, jež shrnuje ženin osud s hořkou sebeironií včetně rýmů.
Její první syn totiž dostal jméno Tom a za tři měsíce už byla zase "v tom". Drama se však točí kolem jejích dalších dětí – dvojčat, jež rozdělila, aniž tušila, že důsledky jejich setkání v dospělosti dosáhnou rozměrů antické tragédie.
Důvod, proč jedno z dvojčat "prodala", shrnuje song "o životě v kruhu závislém na výši dluhu". Sociální téma v muzikálu sice trochu zarazí, ale díky střízlivému pojetí dramatika Willyho Russella i překladu Adama Nováka nevydírá.
Navíc příběh střídá pasáže vypjaté s humornými, ba nádherně hravými zejména v okamžicích, kdy dospělí představují postupně vyrůstající děti.
Daniela Šinkorová v roli matky je nespornou profesionálkou na pravém místě, ale není třeba se bát, že by nad "zbytkem" vyčnívala. Naopak Martin Sobotka, Jan Urban a Michaela Badinková coby dvojčata a jejich přítelkyně prokazují přirozenou všestrannost hereckou, pěveckou i pohybovou.
Jen Pavel Soukup jako vypravěč, jenž se zábavně převtěluje i do dalších rolí od mlékaře po lékaře, si mezi činohercem zkoušejícím zpěv a zpěvákem snažícím se hrát jasně vybral první možnost.
V režii Antonína Procházky se vrací nikoli nazdobeně výpravná či omračující show, ale solidní řemeslo pojící lehkost s jímavostí a představivostí. Škoda, že hudba neobsahuje výrazný melodický hit, který by si na odchodu pobrukoval celý sál.
Jen smířlivý stesk valčíku sladké Marilyn se zapíše do podvědomí.