Opery, která je prvním zcela autorským počinem mladého souboru, se však diváci dočkají ještě později. „Na opeře se pracovalo déle než rok a nyní jsme zastavili zkoušení před generálkovým týdnem. Vzhledem k nemožnosti uvedení premiéry jsme se s NoD rozhodli otevřít premiérou příští divadelní sezonu 2021/22,“ uvádí umělecká ředitelka Run OpeRun Veronika Loulová.
Ve hře prý ale ještě zůstává nějaká venkovní forma. „Nechceme se s operou držet pouze klasických divadelních tvarů, šlo by o formu živé výstavy,“ naznačuje Loulová, jejíž soubor v loňském roce zaujal netradičním uvedením Rusalky či ještě dříve Kouzelné flétny u letenského kyvadla.
Logiku chaosu včetně libreta chystá operní režisérka Vilma Bořkovec. „Tak jako v každém představení se snažíme narážet na živá témata. Tato opera vznikla jako kompletně nový kus a zaobírá se tematikou OCD (obsedantně–kompulzivní porucha) a různorodostí lidských pohledů na určitý okamžik,“ upřesňuje Loulová a dodává, že vedle avizované spolupráce s členy Please the Trees a rezidence v divadle NoD bylo pro spolek velkou výzvou i téma operní improvizace.
Punkovo-operní kabát
Run OpeRun jinak současný čas bez diváků využívá k „redesignu“ spolku. „Ke spolupráci jsme oslovili grafické designéry Marka Bulíře, Jáchyma Moravce a Davida Babku, kteří se velmi svéhlavě pustili do změny vnějšího image Run OpeRun,“ upřesňuje šéfka souboru.
„Výsledky této spolupráce mají možnost diváci zhlédnout právě na sociálních sítích, v budoucnu pak snad i v rámci nyní připravovaných inscenací,“ láká Loulová.
Run OpeRun se dlouhodobě snaží zpopularizovat žánr opery a vyvést jej z velkých sálů i produkcí a případných nabubřelých očekávání. „Milujeme Mozarta a Dvořáka, ale nebojíme se i populárních kousků, kterým dáváme punkovo-operní kabát,“ charakterizují umělci sami sebe.
„Nyní se naplno věnujeme projektu La Traviata, který – když to situace dovolí – uvedeme open air v létě,“ doplňuje k další tvorbě Veronika Loulová.