Téma války a holokaustu se totiž dotýká téměř všech Taboriho her, byť se odehrávají například v nedávné minulosti. Goldbergovské variace jsou zasazeny do izraelského divadla, kde režisér Mr. Jay s asistentem jménem Goldberg připravují biblickou hru o stvoření světa.
Právě postava asistenta, kterého ztvární Miroslav Táborský, vnáší nejvíce do hry téma utrpení Židů napříč staletími. Atraktivní forma divadla na divadle zase umožňuje zábavné prolínání běžného divadelního provozu a biblických příběhů. Ty jsou ve hře často až apokryfně parafrázovány.
Hana Burešová označuje hru za filozofický kabaret. "Není to však kabaret ve smyslu podívané. Chvílemi je to velmi hravé, chvílemi meditativní. Inscenujeme text bez škrtů, protože nechceme Taborimu ani Bachovi, jehož Goldbergovské variace v inscenaci zazní a jsou předepsány v textu, podrážet nohy," řekla Burešová.
"Na první počtení hra působí velmi chytře a přitom srozumitelně. Hraje se však těžce, protože neustále odkrýváte další souvislosti, hloubky a významy, které Tabori do replik uložil a které postihnout není vůbec snadné," řekl Miroslav Táborský.