Vlaky mají podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše na trať znovu vyjet v 15 hodin.
SŽDC u Hájku zpevňovala poškozenou železniční trať. Stavbaři pracovali asi tři kilometry od místa, kde se loni v dubnu sesunul svah. V úseku Karlovy Vary - Ostrov nad Ohří proto vlakovou dopravu dočasně nahradily autobusy.
„Po ukončení této provizorní opravy bude zprovozněna pouze druhá traťová kolej s omezenou rychlostí 30 kilometrů v hodině,“ informoval Illiaš.
Současně se podle něj pracuje na projektu definitivní opravy.
„Předpokládá se, že v rámci jedné výluky v roce 2020, zatím v termínu mezi květnem až říjnem, by měly být v úseku Hájek – Dalovice rekonstruovány všechny známé závady na železničním spodku,“ doplnil mluvčí.
„Český hydrometeorologický ústav na základě měření v okolí propustku na kilometru 178,925 konstatuje nebezpečí dalšího sesuvu půdy v úseku Dalovice – Hájek,“ vysvětlila v říjnu příčiny aktuálních problémů na trati mezi Karlovými Vary a Chomutovem Nela Friebová ze SŽDC.
České dráhy musely po dobu plánované výluky kvůli problémům nahradit vlaky mezi Ostrovem a Karlovými Vary autobusy.
Obdobné problémy musela SŽDC řešit i v loňském roce. Traťmistr si všiml, že násep pod tratí začíná ujíždět. Po prohlídce raději na jedné koleji zastavil provoz a později dráhy kvůli bezpečnosti zastavily provoz i na druhé koleji.
Pak přišel masivní sesuv, který vytvořil hlubokou jámu, do níž se zlomil kus kolejí. Oprava havárie loni přišla SŽDC na více než 90 milionů korun a trvala od začátku dubna do začátku srpna.