„Současný objekt ve stanici Chodov je ve špatném technickém stavu. Provozní náklady jsou příliš vysoké,“ uvedla Nela Friebová, mluvčí Správy železnic. Nová nádražní budova tak podle ní přispěje nejen k racionalizaci provozu, ale také zpřehlední pohyb cestujících.
Nový objekt, který bude jednopatrový, vyřeší i jeden přetrvávající problém, na který radnice upozorňuje už od vybudování podchodů k novým nástupištím. Ty jsou totiž od stávající výpravní budovy dost vzdálené.
Původní odbavovací budovu sice stát nabídl městu, to pro ni ale nenašlo žádné využití. „Například by zde nemohlo být bydlení kvůli tomu, že se dům nachází v ochranném hlukovém pásmu železnice,“ naznačil starosta Chodova Patrik Pizinger. Po její demolici tak vznikne točna pro autobusy a zastávka náhradní dopravy.
„Díky nové výpravní budově dojde k výraznému zvýšení bezpečnosti a úrovně kultury cestování. Tu zajistí nejen bezbariérový přístup do budovy a nové WC pro imobilní osoby, ale také výraznější propojení s navazujícími druhy dopravy. Veřejně přístupné prostory budou náležitě osvětleny a vybaveny prvky pro zvýšení informovanosti i bezpečnosti,“ popsala zamýšlenou budovu mluvčí Správy železnic.
Řeší se i parkování
Investor ovšem vedle samotné výpravní budovy řeší i její okolí. „Úprava přednádražního prostoru bude spočívat ve vybudování parkoviště P+R včetně stání pro motocykly a stání typu K+R u technologického, tedy neveřejného objektu,“ uvedla Nela Friebová.
Nová budova má být podle vizualizace prostorná, světlá a snadno identifikovatelná. „Nejsem architekt, ale z mého pohledu je projekt zdařilý,“ komentoval už dříve návrh podoby nového nádraží starosta Pizinger.