„Potřebovali jsme jednak obměnit vozový park, protože naše lokomotivy už postupně zastarávaly a náklady na jejich opravy a údržbu rostly. Navíc nemají evropský zabezpečovací systém ETCS, který budou muset mít podle platné legislativy od roku 2025 všechny hnací stroje,“ vysvětlil hlavní důvody modernizace vozového parku Daniel Hájek, jednatel SUAS Transportation.
Rozhodnutí pořídit nové lokomotivy podle něj padlo už před třemi lety a společnost na ně získala dotací ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
Díky čtyřosé koncepci může nová lokomotiva brázdit všechny tratě v České republice. „Máme velkou výhodu oproti ostatním dopravcům, kteří ještě lokomotivy se zabezpečovacím systémem ETCS nemají, protože nám to otevírá velký prostor pro nové zakázky,“ pochvaloval si novou posilu Milan Karásek, jednatel SUAS Transportation Service.
Společnost je bude využívat na stávajících tratích Chomutov, Mělník, ale i v regionu do Svatavy a Elektrárny Tisová. „Kromě toho budeme moci s tímto typem lokomotivy přemisťovat podbíječku kolejí ASP Plasser, například směr Praha, Kolín, dále do Brna,“ doplnil.
Úspěšnost přes 97 %. Drážní zabezpečovač ETCS prošel testy téměř na výbornou |
Firma přepravuje po kolejích nejrůznější druhy komodit od dřeva, uhlí či šrotu po stavební suť. „Strojvedoucí na nových lokomotivách máme proškolené přímo od výrobce. Nejprve je zaučíme na naší vlečce, teprve pak vyjedou na vzdálenější trati,“ dodal Milan Karásek.
Se dvěma novými stroji, které prošly náročnými zkouškami v Itálii a úspěšně slouží i v tvrdých podmínkách Švédska, stoupne počet lokomotiv ve službách SUAS Transportation na 12. Vedle toho disponuje 172 vagony na sypký materiál, pěti speciálními vozy na stavbu kolejí, ale také podbíječkou kolejí dvoucestným rypadlem nebo vakuovým vysavačem.
5. srpna 2024 |