„Vloni jsme pracovali na projektové dokumentaci a vybírali firmu. Práce začaly okamžitě, jak to počasí dovolilo,“ uvedl Jiří Baloun, vedoucí provozního úseku krajského pracoviště ŘSD.
„V současné době provádíme vrty pro mikrozápory,“ uvedl Martin Neruda, stavbyvedoucí společnosti CTB, jejíž specializací je právě zajišťování svahů. Na 84 metrů dlouhém úseku jich bude celkem 84 o hloubce od 6,5 až 7,5 metru.
„Je nezbytné dostat se na pevné skalní podloží tak, abychom mohli mikrozáporovou stěnu dobře ukotvit,“ vysvětlil Martin Neruda. Práce na komunikaci nesou omezení v dopravě, která je v tomto úseku kyvadlově řízená semafory.
Specialisté začali na svahu pracovat 27. dubna. Podle harmonogramu mají práce trvat 12 týdnů.
Další práce budou následovat
Ani potom ovšem stavební ruch na tahu k německé hranici neutichne. Ředitelství silnic a dálnic připravuje obnovu povrchu silnice na přibližně dvoukilometrovém úseku silnice. „Začneme v místě současné stavby a skončíme u Abertamské křižovatky,“ naznačil Jiří Baloun.
Firma, která má opravu povrchu provádět, bude postupovat shora tak, aby práce plynule navázaly na dokončení mikrozáporů. „Začít by mohla zhruba v polovině června,“ upřesnil vedoucí provozního úseku krajského ŘSD.
V obou pruzích odfrézují silničáři 12 centimetrů starého asfaltu, který nahradí stejnou vrstvou nového. I tyto práce si podle Jiřího Balouna vyžádají omezení v dopravě. „Jeden jízdní pruh ale zůstane vždy průjezdný,“ doplnil.
Oprava silnice a sanace svahu v Jáchymově jsou hotové, práce trvaly rok |
Za mikrozáporovou stěnu zaplatí ŘSD 4,5 milionu korun bez daně. Na takřka trojnásobek, respektive na 12 milionů, pak vyjde oprava povrchu.
Na mezinárodní tah se silničáři vrátí i v příštím roce. Na opravu samotné silnice naváží práce na opravách opěrných zdí pod ní. „To už bychom letos nestihli,“ dodal Baloun s tím, že v roce 2025 by měl být kolem Jáchymova už stavební klid.