Stavba zahájená už v roce 2020 tedy nakonec letos v květnu skončila. U Krejcarové lávky proběhlo takzvané převzetí stavby s nedodělky. Což znamená, že ji lze využívat, ale zároveň ukládá zhotoviteli nedostatky v co nejkratším termínu odstranit.
Jde například o prkna na podlaze, sváry na zábradlí nebo jeho nerovnosti. A názory Sokolováků na novou Krejcarovou lávku? Soudě podle ohlasů na Facebooku jsou zatím spíše negativní.
Koronakrize i válka na Ukrajině
Ministerstvo financí bylo většinovým investorem nové Krejcarové lávky. Stavbu hradilo ze státního programu určeného k zahlazování následků důlní činnosti v Ústeckém a Karlovarském kraji. Původně kalkulované náklady počítaly s 58 miliony korun. Ty reálné se ale blíží 70 milionům.
Původní konstrukci zhotovitel zdemoloval na konci roku 2020, v roce 2021 začala výstavba nové. Tu poznamenala jak koronakrize, tak dopady války na Ukrajině. Lávka pro pěší je navržena jako ocelový zavěšený most o třech spojitých polích s horní mostovkou. Celá ocelová konstrukce lávky je nad úrovní stoleté vody. Její celková délka je 141 metrů.