Mariánskolázeňská stáčírna minerálních vod. | foto: archiv BHMW

Mariánskolázeňské vody pronikají na arabský trh, Aqua Maria má certifikát

  • 0
Mariánskolázeňské minerální vody budou moci ochutnat i v Perském zálivu, konkrétně ve Spojených arabských emirátech. Společnost BHMW totiž v těchto dnech získala certifikát kvality Emirates Quality Mark (Al Alama) pro mariánskolázeňský pramen Aqua Maria.

Tím však proces pronikání minerálek z Mariánských Lázní na arabský trh zdaleka nekončí.

„Arabská strana vnímá Aqua Marii jako počátek mnohem širší spolupráce. Velký zájem zde je také o prameny, které se užívají přímo k lázeňské léčbě. V dalším kroku tedy počítáme s přípravou certifikátů pro mariánskolázeňský Rudolfův pramen a samozřejmě také pro legendární produkty bílinských zřídel naší společnosti,“ uvádí výkonný ředitel společnosti BHMW Vojtěch Milko.

Z brownfieldu je pýcha města

Podle jeho slov řídili certifikační proces po technické stránce výrobní ředitel společnosti BHMW Zdeněk Nogol a technolog Martin Hegr. Návrh obalového designu a jeho vizuál má na svědomí vývojové oddělení pod vedením Karla Bašty. Tým úzce spolupracoval s žadatelem o certifikaci, dubajskou distribuční společností Morava Trading L. L. C.

„Získaný certifikát je vynikajícím důkazem naší poctivé práce, zhodnocením vložených finančních prostředků a hlavně nadšení. Víme, že mariánskolázeňské prameny si zaslouží světové uznání a jsme rádi, že Aqua Maria získá své místo na tak prestižním trhu. Každou prodanou lahví s mariánskolázeňskou kolonádou se tak kousek slávy města přenese do vzdálených krajů. Budeme rádi, když se mariánskolázeňské prameny stanou v blízké době významnou součástí marketingu našeho lázeňství na zahraničních trzích,“ říká Vojtěch Milko.

Jedinečnou šanci pro mariánskolázeňské minerálky vítá také Karel Kalivoda, generální ředitel společnosti Léčebné lázně Mariánské Lázně, která patří do rodiny značky Ensana.

„Rekonstrukce stáčírny i nově zahájená distribuce lázeňských pramenů na tuzemský i zahraniční trh je významným mezníkem v novodobé historii Mariánských Lázní. Certifikace a prodej vody z pramene Aqua Maria významně napomůže propagaci destinace na prestižních zahraničních trzích. Obě společnosti nyní plánují vzájemné propojení budoucích marketingových aktivit i rekonstrukci pitných pavilonů Rudolfova a Ferdinandova pramene, kde zmiňované léčivé přírodní zdroje vyvěrají,“ řekl.

Podle náměstka hejtmana Martina Hurajčíka znamená získání certifikátu významný okamžik nejen pro společnost BHMW, ale pro celý Karlovarský kraj.

„Když si vzpomenu na složitá jednání o stáčírně před několika lety a porovnám je s tím, jak si vede pod novým majitelem, je to úžasné. Jsem velmi rád, že jsem mohl být jako zástupce města Mariánské Lázně u zrodu této myšlenky. Pevně doufám, že spolupráce města, společnosti BHMW, hoteliérů, restauratérů a dalších bude pokračovat, protože to je ta nejlepší propagace pro Mariánské Lázně v zahraničí.“ 

Společnost BHMW před několika lety zakoupila brownfield opuštěné stáčírny. Pod vedením finančního ředitele společnosti Ondřeje Chrta získala podporu z evropských fondů pro rozvoj českého průmyslu. 

Následně za kvalitně a citlivě provedenou rekonstrukci objektu společnost v minulém roce obdržela cenu ministerstva průmyslu za Podnikatelský projekt roku. Kvalitu rekonstrukce a nově vybudovaných výrobních prostor prověřil také náročný certifikační proces, vedený společnostmi ESMA (Emirates Authority for Standardization & Metroogy) a TÜV Middle East W. L. L.