Otevření dalšího úseku dálnice D6, pětikilometrového obchvatu Lubence. (31....

Otevření dalšího úseku dálnice D6, pětikilometrového obchvatu Lubence. (31. srpna 2021) | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Stavba nových úseků dálnice D6 pokračuje, blíží se ke Karlovarskému kraji

  • 5
Podle harmonogramu pokračuje výstavba dálničního spojení D6 mezi Karlovými Vary a Prahou. Živo je aktuálně především v okolí středočeské Krupé. Do Karlovarského kraje se stavbaři přesunou nejdříve na sklonku příštího roku na úsek mezi Knínicemi a Bošovem.

„Na stavbě dálničního úseku u Krupé intenzivně pokračujeme,“ uvedla Dana Zikešová, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Základem budování dalšího úseku dálnice spojující Karlovarský kraj s Prahou jsou podle ní aktuálně zemní práce na násypech či budování odvodňovacího systému.

„Na mostě přes Červený potok zasypáváme základy mostu a pracujeme na podkladech pro gabionová křídla. Na mostě na silnici II/229 do Rakovníka v místě budoucí mimoúrovňové křižovatky Krupá máme základy hotové, pilíře vybetonované a chystáme stavbu podpěrné skruže pod nosnou konstrukci,“ popsala Zikešová postup prací na další části dálnice D6.

Další úsek bude hotový v srpnu 2024

Budovaná komunikace u Krupé kříží železniční trať. Součástí projektu je tak i její přemostění. Nyní se zde odtěžuje zemina u pilotů mostu přes koleje. „Pokračuje se na 805 metrů dlouhé estakádě, kde montujeme bednění a výztuž nosné konstrukce, dále betonujeme pilíře. Na mostním objektu přes polní cestu u Nesuchyně montujeme bednění a výztuže nosné konstrukce levého mostu,“ dodala mluvčí.

Řidiči aktuálně budovaným úsekem projedou v současnosti obousměrně po silnici I/6, kde je v místě výjezdů ze stavby snížená rychlost na 50 kilometrů v hodině. „Nový úsek chceme uvést do provozu v srpnu příštího roku,“ doplnila Dana Žikešová.

Stále se řeší i výkupy pozemků

Rok 2024 je také termínem, kdy by se výstavba dálničního spojení měla opět přesunout na území Karlovarského kraje. Nejdále s přípravami je ŘSD v úseku Knínice – Bošov. „Většinu pozemků v tomto úseku máme vykoupených a pracujeme podkladech pro stavební povolení,“ přiblížil postup prací v kraji Lukáš Hnízdil, ředitel karlovarské správy ŘSD.

„Zkraje příštího roku chceme podat žádost o stavební povolení tak, aby zde práce mohly začít na sklonku roku 2024. Pokud nebudou problémy,“ podotkl Hnízdil. U dalších tří úseků dálnice D6 ještě tak daleko ŘSD není. Například řeší výkupy pozemků. „Mezi Karlovými Vary, Olšovými Vraty, Žalmanovem a Knínicemi s nimi začínáme,“ řekl Hnízdil.

Podle aktuálně platného harmonogramu by dálniční spojení s Prahou mělo být kompletně hotové do roku 2027.