Opravy silnic přijdou na stamiliony, nejdražší bude nový Doubský most

  17:33aktualizováno  17:33
Silničáři v Karlovarském kraji představili nejzásadnější plány pro letošní rok. Motoristé se musejí připravit i na uzavírky frekventovaných silnic. Nejdražším projektem Ředitelství silnic a dálnic bude letos demolice a následná stavba nového mostu v karlovarské části Doubí.

Demolice a následná stavba nového mostu v Doubí bude letos nejdražším projektem Ředitelství silnic a dálnic v Karlovarském kraji. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Správce komunikací odhaduje náklady na 80 milionů korun. Podle harmonogramu by měly práce začít v posledním březnovém týdnu (podrobněji v článku Provizorní lávka u Doubského mostu nebude. Výstavba by byla složitá).

Podle Jiřího Balouna, vedoucího provozního úseku krajského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), se i letos musejí motoristé připravit na úplné uzavírky některých úseků.

„Stavbaři se sice mohou rozhodnout aktuálně jinak, předběžně ovšem počítáme například s úplnou uzavírkou na čtyřpruhovém obchvatu Ostrova,“ sdělil Baloun.

Ta bude souviset s opravou povrchu na silnici I/13. V plánu má ŘSD tuto akci od konce června do konce srpna. V souvislosti se zmiňovanou opravou mostu v Doubí pak bude po celý letošní rok pokračovat úplná uzavírka části silnice I/20.

Ředitelství silnic má pro letošní rok v plánu celkem tři mosty. Kromě Doubského ještě most na konci obchvatu Ostrova u odbočky na Dolní Žďár a u přivaděče na silnici I/6 u Chebu.

„Na opravu přivaděče je určených 11,3 milionu a uskuteční se podle předběžného harmonogramu od března do září,“ uvedl Baloun.

Oprava mostu u Ostrova bude kratší i levnější. ŘSD na ni vyčlenilo šest milionů korun.

Projekty ŘSD

pro rok 2019

  • Doubský most - 80 milionů
  • Oprava povrchu Horní Tašovice-Bochov - 25 milionů
  • Oprava mostu u Chebu - 11,3 milionu
  • Odbočovací pruh u Žalmanova - 6,5 milionu
  • Sanace skalního masivu v Karlových Varech - 10 milionů
  • Oprava povrchu mostu v Zátiší - 27 milionů
  • Oprava povrchu a odvodnění na silnici I/25 - 28 milionů
  • Oprava povrchu, sanace svahu, opěrná zeď v Jáchymově - 20 milionů.

Všechny částky jsou s DPH

Vedle ŘSD se letos bude činit i Krajská správa a údržba silnic. Ta si na své konto připíše vůbec nejdražší projekt roku 2019, kterým je modernizace silnice mezi Hlinkami a Bochovem. Ta bude stát 137 milionů.

„Na letošek počítáme s pokračováním stavby průtahu Dubinou na Karlovarsku, dokončovat se bude silnice v úseku z Vřesové do Tatrovic na Sokolovsku, chystá se oprava mostu ve Valech na Chebsku,“ uvedl Jan Lichtneger, ředitel Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje.

U zmiňované modernizace silnice Hlinky - Bochov počítá krajský správce komunikací s evropskou dotací. S její pomocí by měla vzniknout i křižovatka Anenské údolí.

Plány kraje ovšem brzdí nejistota ohledně financováním projektů. Není totiž dopředu jisté, kolik prostředků kraj získá ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).

„Máme sice projekty v zásobníku, ale jejich přípravu kvůli nejistému objemu peněz od státu to zbytečně brzdí,“ konstatoval krajský náměstek pro dopravu Martin Hurajčík.

Z krajského rozpočtu putovalo loni do oprav silniční sítě okolo 222 milionů korun. Ze SFDI dostal kraj přes 164 milionů korun. Další miliony pak získal z Integrovaného regionálního operačního programu a z programů přeshraniční spolupráce.

V letošním roce by chtěl kraj na rekonstrukce vynaložit minimálně stejnou částku. Pokračovat chce také v podpoře stavebních úprav silnic v obcích. Má na to vlastní dotační program, který po dohodě se starosty spustil loni. Příspěvky z něj dostalo 16 obcí.

Na dálničním spojení Karlových Varů s Prahou se v letošním roce nic zásadního nestane. I když D6 patří podle mluvčího ministerstva dopravy Františka Jemelky k nejrozestavenějším akcím v republice, žádný další úsek letos stavbaři nezačnou.

Pokračovat tak budou pouze obchvaty Lubence a Řevničova a úsek mezi Novým Strašecím a Řevničovem. Posledně jmenované stavby by měly být hotové v příštím roce.

Špatný stav zavřeného mostu v karlovarské části Doubí

Nejčtenější

Majiteli vozu se zdála vysoká cena za opravu, automechanik jej zbil

Ilustrační snímek

Pracovník autoservisu na Karlovarsku zbil majitele auta za to, že se zdráhal zaplatit vysokou částku za opravu vozu....

Zadlužené Prameny jsou v patové situaci, zrušily prodej pozemků věřiteli

Obec Prameny na Chebsku tíží kvůli neúspěšnému projektu na stáčírnu minerální...

Plán na oddlužení obce Prameny na Chebsku dostává trhliny. Smlouvy na prodej pozemků s vrty, které obec uzavřela v...

Z ostudy města a rejdiště bezdomovců se opět stává místo pro bydlení

Vybydlené bytovky ve Wolkerově ulici v Chebu se mění před očima. Brzy zde najde...

Kdysi vyloučená lokalita ve Wolkerově ulici v Chebu se mění. Dříve zchátralé domy nabídnou co nevidět bydlení takřka...

Jsem nervózní a celá se třesu. Effangovou čeká debut v reprezentaci

Pamela-Therese Effangová z Hradce Králové

Pamela-Therese Effangová zůstává bezprostřední i jako novopečená seniorská reprezentantka. Na svém prvním srazu...

Protesty nezabraly, letiště ve Varech podepsalo smlouvu se školou pilotů

Odpůrci zřízení pilotní základny F Air na karlovarském letišti protestovali...

Karlovarské mezinárodní letiště uzavřelo smlouvu se společností F Air, která na něm chce školit piloty civilních...

Další z rubriky

Zavřený jez v Lokti budou vodáci obcházet, na výběr mají tři možnosti

Pod loketským hradem se na řece Ohři začal opravovat jez. Vodáci tak budou...

Komplikace v podobě uzavřeného jezu nedaleko železničního mostu v Lokti na říčním kilometru 191,7 číhá na vodáky, kteří...

Model vzácného relikviáře svatého Maura soutěží mezi vězeňským uměním

Haptický model relikviáře svatého Maura.

Dotykový model slavného relikviáře sv. Maura, který je dílem vězňů z Horního Slavkova, nyní obdivují v polském Sztumu....

Lidé mohou na internetu hlasovat pro nejlepší stavbu Karlovarského kraje

Oprava Goethovy vyhlídky v Karlových Varech

Úprava Karlovarského městského divadla, rekonstrukce historických prostor jáchymovské radnice a koridoru ostrovského...

České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší
České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?

Najdete na iDNES.cz