Snímek z nehody u obce Stružná na Karlovarsku, kde se čelně srazilo osobní auto a autobus.

Snímek z nehody u obce Stružná na Karlovarsku, kde se čelně srazilo osobní auto a autobus. | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

Nebezpečné úseky má Karlovarský kraj vedle Drmoulu i u Stružné a Vojtanova

  • 0
Silnice I/21 u Drmoulu se pravidelně objevuje ve statistikách nehodovosti v Karlovarském kraji na předních místech. Do projektu Automapa ji i v letošním roce zařadili odborníci z pojišťovny Allianz. Navíc přidali další dva nebezpečné úseky.

Na silnici I/6, tedy hlavním tahu na Prahu, je to místo u odbočky na Stružnou a Žalmanov a posledním kritickým místem je silnice 64 ve Vojtanově. I přesto ale patří doprava v regionu k nejbezpečnějším v České republice.

Silnice u Drmoulu se ve statistikách objevuje opakovaně. Situaci zde podle názoru odborníků vyřeší až dokončení obchvatu obce, na němž se už pracuje. Do té doby toho policisté mnoho nezmohou, vše záleží především na řidičích.

„V tomto úseku jsou z důvodu bezpečnosti umístěny takzvané vodicí tabule a dopravní značky omezující maximální rychlost na 70 kilometrů v hodině,“ popsal situaci u Drmoulu policejní mluvčí Jakub Kopřiva. „Pokud se budou řidiči významu těchto značek držet, projedou místem bezpečně,“ apeloval na motoristy.

Podmínkou pro zařazení konkrétního úseku do statistiky Allianz Automapy bylo, že na dané komunikaci se za poslední tři roky přihodily minimálně dvě na sobě nezávislé vážné dopravní nehody s těžkými zdravotními následky nebo úmrtím. 

„Současně mezi těmito tragickými místy nesmí být vzdálenost větší než 100 metrů,“ popsal pravidla, pomocí kterých odborníci zařazují úseky mezi rizikové, mluvčí pojišťovny Allianz Václav Bálek. Podle statistik se například u odbočky na Stružnou a Žalmanov staly v posledních třech letech tři vážné nehody, při nichž jeden člověk zahynul a dva lidé utrpěli těžká zranění.

I přes tuto nelichotivou statistiku je dobrou zprávou, že v dalších letech by právě tato křižovatka už nemusela figurovat na předních místech v počtu nehod a v závažnosti jejich následků. Správci komunikace Ředitelství silnic a dálnic se totiž v letošním roce podařilo zde vybudovat odbočovací pruh, který významnou měrou přispěje ke zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Region je na tom však, i přes často katastrofické zprávy, v ohledu bezpečnosti na silnicích dobře. To potvrzuje i Václav Bálek. „Zatímco ve všech krajích identifikoval model Automapa minimálně pět kritických úseků, v Karlovarském kraji pouze tři. A to je, myslím, dobrá zpráva,“ konstatoval Bálek.

Za pravdu mu v tomto ohledu dává i Lukáš Hutta, pracovník BESIP pro Karlovarský kraj. Podle jeho zkušeností opřených o výsledky práce expertních skupin z oblasti dopravy včetně Centra dopravního výzkumu vyšel Karlovarský kraj jako nejbezpečnější kraj v rámci celé České republiky.

„To ostatně dokazuje i průzkum Allianz,“ podotkl Hutta.

Každoročně podle něj kraj, města a další subjekty včetně ministerstva dopravy vynakládají milionové finanční prostředky na zvýšení bezpečnosti našich silnic.

„A je vidět, že tato často mravenčí práce přináší své ovoce. Nicméně v práci na tom, aby si kraj tuto pozici v rámci republiky udržel, je nutné pokračovat,“ dodal Hutta.