Dopravní nehoda na hlavním silničním tahu z Karlových Varů na Prahu. (23. srpna...

Dopravní nehoda na hlavním silničním tahu z Karlových Varů na Prahu. (23. srpna 2021) | foto: Václav Šlauf, MAFRA

V nebezpečném kopci na tahu z Varů do Prahy začne úsekové měření rychlosti

  • 11
Chystá se další opatření, které má zvýšit bezpečnost provozu na výpadovce z Karlových Varů na Prahu. V kopci u lázeňského města brzy začne úsekové měření rychlosti. Po sérii tragických nehod zde zařízení instaluje správce komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR. Karlovarský magistrát už se připravuje na předpokládaný enormní nárůst počtu vyřizovaných pokut.

„Na sklonku minulého týdne jsme nechali namontovat portály, které ponesou veškeré technické zařízení spojené s úsekovým měřením,“ potvrdil Lukáš Hnízdil, ředitel krajského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD). 

Samotná čidla se na portálech podle něj objeví v nejbližší době. „Zbývá ještě dořešit některé detaily spojené s napájením zařízení,“ doplnil šéf krajského ŘSD.

Jestli bude měřený úsek vymezený dopravními značkami, ŘSD zatím nespecifikovalo. Zatím je v místě značka omezující za deště rychlost na 70 kilometrů v hodině.

Na spuštění systému se připravují i na karlovarském magistrátu. Ten totiž bude vyřizovat veškeré přestupky zjištěné úsekovým radarem. „Musíme přijmout a vyškolit přestupkáře. To jsou technikálie, které musíme vyřešit. A to nejde ze dne na den,“ konstatoval radní Martin Dušek.

Nových lidí bude na magistrátu hned pět. „Jejich počet odvozujeme ze zkušeností z Ostrova,“ řekl Dušek. Ostrovský městský úřad totiž zpracovává obdobnou agendu spojenou s vyřizováním přestupků z úsekového měření ve Stráži nad Ohří. 

„V Ostrově se touto agendou zabývají tři přestupkáři. Ve Stráži je přibližně sedm tisíc průjezdů denně. Hlavním tahem na Prahu přitom denně projede asi 15 tisíc vozidel,“ vysvětlil Dušek.

Vše je ale podle radního ve stadiu odhadů. „Nejsme schopni predikovat, kolik řidičů omezení v tomto úseku silnice I/6 nebude dodržovat. Budeme doufat, že zpočátku bude jejich počet velký a postupem času bude klesat. Ale to je věštění z křišťálové koule,“ doplnil radní.

V posledních měsících se na výpadovce z Varů na Prahu stalo několik tragických nehod. Prvního srpna se zde například střetla dvě vozidla. Při havárii zahynula žena a dítě. Dva další vážně zraněné transportoval vrtulník do nemocnice. 

Jen o pár dní později, 23. srpna, pak v tomto úseku vyhasly další dva lidské životy. Jednou z obětí nehody bylo opět dítě. Poslední srpnový den pak policisté zaznamenali nehodu, při níž zemřel řidič osobního vozu, který se čelně střetl s kamionem.

Úsekové měření není jediným opatřením, které má přispět k bezpečnosti na hlavním tahu z Karlových Varů do Prahy. Už na začátku září nechalo ŘSD v problematickém úseku položit asfaltový nátěr, tzv. mikrokoberec, který má díky zdrsněnému povrchu za úkol zlepšit protismykové vlastnosti vozovky.

Původní snahu o zúžení výpadovky ze tří pruhů na dva nakonec vystřídalo rozhodnutí o ponechání silnice v celé šíři. „Možnost zúžení do dvoupruhového uspořádání i nadále projekčně zpracováváme, nicméně v letošním roce tento krok nebudeme realizovat,“ informovalo ŘSD.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

,