Už víme, že nový závod by měl být větší, říká ředitel ostrovské Witte

  14:24aktualizováno  14:24
Na zcela novou kapitolu ve své historii se připravuje společnost Witte, jejímž českým domovem byl zatím hlavně Nejdek na Karlovarsku. Druhý největší zaměstnavatel v regionu spustí koncem března druhý výrobní závod, který roste v ostrovské průmyslové zóně.

Ředitel ostrovské Witte Access Technology Jiří Gerner. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Společnost se jmenuje Witte Access Technology a do dvou let zaměstná pět stovek lidí. Podle jejího ředitele Jiřího Gernera půjde o technologicky ojedinělý podnik v Karlovarském kraji, který zvýší přidanou hodnotu tamních výrobků.

Už pouze několik týdnů dělí společnost Witte Access Technology od toho, aby spustila v Ostrově první provozy montáží, které zatím sídlí v provozovně ve Staré Roli.

Společnost v ostrovské průmyslové zóně investovala 50 milionů eur a zpočátku se chystá na spuštění montáže a prvních vstřikolisů, pokračovat bude lakováním. Výroba v lakovně by měla zahájit zhruba v polovině června.

„Předpokládáme, že na konci tohoto roku bude v ostrovském závodě pracovat přes dvě stě lidí. Až dojdeme naplnění kapacity provozu, což bude zhruba v roce 2018, bude jich kolem pěti stovek,“ říká Jiří Gerner, ředitel ostrovské Witte Access Technology.

Jiří Gerner

  • Do společnosti Witte v Nejdku nastoupil v roce 1999.
  • Od počátku se podílel na projektech v logistice a IT zaměřených na automatizaci procesů.
  • Poté se stal výrobním ředitelem a od jara loňského roku pak ředitelem nového ostrovského závodu Witte Access Technology.
  • Absolvoval Fakultu informatiky a statistiky na VŠE a studoval také na University of Copenhagen obor International Business.

Jak se vám daří shánět kvalifikované síly?
Je to obtížný úkol, jako vždy. Nicméně máme odborníky, které jsme převzali z Nejdku, kde jsme se je snažili nahradit, abychom nejdeckému závodu nezpůsobili újmu. Tím, že budeme v Ostrově, se nám otevřel celý pracovní trh směrem na Klášterec nad Ohří, Kadaň či Chomutov, odkud se nám také daří získávat odborníky.

Spolupracujete s nějakou agenturou, která vám dodává lidi třeba i z opačného konce republiky?
S agenturami samozřejmě spolupracujeme, a to především v oblasti náboru specialistů. V tomto případě se nebráníme ani pracovníkům z druhého konce republiky, nicméně u ostatních profesí se zaměřujeme na lidi z blízkých regionů.

Řada zaměstnavatelů v kraji si stěžuje, že tady není dostatek kvalifikovaných odborníků. Jaké s tím máte zkušenosti vy?
Máme s tím asi podobné zkušenosti jako všichni ostatní. Nedostatek kvalifikovaných odborníků rozhodně je, což se snažíme řešit tím, že chceme nabídnout širší spektrum profesí. Řekl bych, že výhodou Witte je šířka portfolia profesí. Lakovna nového závodu nabízí širokou paletu profesí, ať zámečnických, elektrotechnických, programátorských nebo svářečských. Je poměrně velká pravděpodobnost, že člověk, který pracuje mimo obor nebo částečně mimo svůj obor a chtěl by se trochu více specializovat, najde s největší pravděpodobností uplatnění u nás. Zároveň nabízíme i uplatnění čerstvým absolventům, což ne každá firma dělá.

I přes ono personální martyrium se pořád vyplatí v Karlovarském kraji stavět závod?
Věříme, že ano. Jsme o tom přesvědčeni a jsme rádi, že je to právě v Karlovarském kraji a ne někde jinde.

Jste nuceni sáhnout i do konkurenčních firem?
Vždy je to o tom, že lidé odněkud přicházejí. Sice nabízíme možnost i absolventům, kteří mají chuť se zapracovávat a růst, ale samozřejmě přicházejí i odborníci z jiných firem.

Záměr stavby ostrovského závodu už nějakou dobu trvá. Stalo se vám, že jste museli někdy přehodnotit plány?
Ne. Plán jako takový s ohledem na nábory personálu jsme nepřehodnocovali. Plány se samozřejmě vždycky mění, nikdy to není tak, že to, co dnes plánuji, za tři roky bude, ale jde spíš o reakce na trh, naše zákazníky. Teď máme spíš příjemnější povinnosti a musíme přehodnocovat plány, protože máme víc zakázek, než jsme očekávali. De facto můžu říct, že dneska už vidíme, že kapacita závodu bude naplněna a teoreticky bychom potřebovali, aby byl větší.

A přichází to v budoucnu v úvahu?
Jde určitě o variantu, která je potenciálně možná. Není ale dnes na stole a nebavíme se o konkrétních plánech.

Jednali byste opět se společností Mahle Behr, od které jste část pozemků na stavbu továrny koupili?
Nejenom, patří nám i pozemky na jižním konci průmyslové zóny a máme ještě prostor rozšiřovat se tímto směrem.

Dotkla se nějak vaší společnosti aféra koncernu Volkswagen?
Volkswagen je největším producentem automobilů v Evropě a i pro nás největším zákazníkem. Na druhé straně naše portfolio zákazníků je podstatně širší. Máme jich přes 200, a tím pádem to není tak dramatický zásah jako pro někoho, kdo je životně závislý jen na Volkswagenu. Jinak Volkswagen zaznamenal určitý pokles, ale ne dramatický. Nás se to částečně dotklo, ale nikoli tak, aby to zásadně měnilo naše plány.

Až bude nový závod hotový, co to společnosti přinese?
Je to integrovaný závod, první svého druhu ve skupině Witte a poměrně ojedinělý mezi našimi konkurenty. Budeme integrovat tři hlavní procesy, vstřikování plastu, lakování a finální montáž. Tím, že je to spojený proces, tak v podstatě redukujete zbytečné náklady související s logistikou, a proto přidaná hodnota našeho výrobku výrazně vzroste. Zároveň ostrovská lakovna na exteriérové lakované díly pro automobilový průmysl je první ve skupině Witte. Dříve šlo o nakupovaný proces, tím pádem se opět zvýší hodnota našich výrobků.

Z jakého důvodu nebylo možné rozšířit závod v Nejdku?
V Nejdku máme v současné době přes dva tisíce lidí a v podstatě prostorově i z hlediska kapacity mikroregionu Nejdecko jsme na hranici. Z tohoto důvodu není možné nejdecký závod rozšířit. Proto jsme se rozhodli stavět sice poblíž, ale ne v Nejdku.

Jaké plány máte v budoucnu s nejdeckým závodem?
Zůstávají stejné, jako byly. Je to největší závod ve skupině Witte, má jasně definovanou perspektivu tím, že má své produktové skupiny, má významné další procesy, například vývoj, což nebývá u spousty firem v Čechách obvyklé. V rámci skupiny Witte má stejně jako ona skvělou budoucnost. Ve strategii, kterou má do roku 2022, plánuje průměrný roční růst pět procent.

Nepřemýšlíte tedy o tom, že byste některé zaměstnance z nejdecké výroby přesunuli do Ostrova?
Máme jednu provozovnu ve Staré Roli, kde se už dnes vyrábějí lakované díly. Trochu jsme ji vyčlenili vzhledem k záměru, že vyroste ostrovský závod a její zaměstnanci se tam přesunou. Jedná se zhruba o šedesát až sedmdesát lidí. Nicméně jakýkoliv další zaměstnanec, který přejde z Witte Nejdek do Ostrova, se v Nejdku nahrazuje.

Společnost Witte je už několik let druhým největším zaměstnavatelem v kraji. Máte ambice být tím největším? Pokud ano, kdy?
Myslím, že nemáme ambici konkurovat důlním společnostem, takže není naší strategií být zaměstnavatelem číslo jedna, co se týče počtu lidí. Každopádně jsme připraveni růst a určitě existuje nějaký termín, který ovšem neplánuje Witte, kdy se možná staneme největším zaměstnavatelem tohoto regionu.

Volby do EP proběhnou v České republice 24. a 25. května. Volební místnosti budou otevřeny v pátek od 14:00 do 22:00 a v sobotu od 8:00 do 14:00. Do Evropského parlamentu kandiduje 39 uskupení.

Nejčtenější

Majiteli vozu se zdála vysoká cena za opravu, automechanik jej zbil

Ilustrační snímek

Pracovník autoservisu na Karlovarsku zbil majitele auta za to, že se zdráhal zaplatit vysokou částku za opravu vozu....

Vojenská škola neotevře ani na druhý pokus, žáci pohořeli u přijímaček

Mezi středoškoláky budou v Sokolově nově také budoucí absolventi vojenské školy.

Ani na druhý pokus se zřejmě nepodaří otevřít vojenskou střední školu v Sokolově. Loni udělali přijímačky pouze dva...

Chystaná stezka v oblacích na Klínovci budí nadšení i velké obavy

Stezka v oblacích

Velkou diskuzi vyvolal investorský plán, postavit na Klínovci na Karlovarsku stezku v oblacích podobnou té, která...

Protesty nezabraly, letiště ve Varech podepsalo smlouvu se školou pilotů

Odpůrci zřízení pilotní základny F Air na karlovarském letišti protestovali...

Karlovarské mezinárodní letiště uzavřelo smlouvu se společností F Air, která na něm chce školit piloty civilních...

Malé průmyslové zóně v Karlových Varech překážejí rozpadlé garáže

Komplex zrušených a polorozbořených garáží v Jabloňové ulici čeká demolice.

Jen pomalu se daří naplňovat dlouholetý záměr Karlových Varů vybudovat v areálu garáží v Jabloňové ulici jakousi...

Další z rubriky

Řešení pro Sokolov, nová služba by opilce vozila ze záchytky zpět domů

Úklid na sokolovské záchytné protialkoholní stanici.

Zřídit službu na odvoz klientů sokolovské protialkoholní záchytné stanice zpět do místa bydliště. Takové by podle kraje...

Památným stromem se v Sokolově stal dub letní, který roste u chemičky

Novým památným stromem se stal dub letní rostoucí u sokolovské chemičky.

Už dlouhé desítky let tvoří zajímavý kontrast mezi přírodou a průmyslem. Dub letní, který se letos stal dalším památným...

Model vzácného relikviáře svatého Maura soutěží mezi vězeňským uměním

Haptický model relikviáře svatého Maura.

Dotykový model slavného relikviáře sv. Maura, který je dílem vězňů z Horního Slavkova, nyní obdivují v polském Sztumu....

Najdete na iDNES.cz