Vizualizace Panattoni Park Ostrov. Tak má po dokončení prací vypadat někdejší areál Škodovky. | foto: Panattoni Europe

Ostrovská průmyslová zóna se rozroste, nabídne až tisícovku nových míst

  • 0
Až o tisíci nových pracovních místech hovoří nejoptimističtější odhady v případě chystané průmyslové zóny Ostrov - sever. V areálu bývalého podniku Škoda Ostrov ji chce v nejbližších letech vybudovat developerská společnost Panattoni Europe.

Ta už dokázala do Karlovarského kraje přivést tři významné mezinárodní investory. V chebské průmyslové zóně díky ní podniká výrobce automobilových komponent BWI Group, logistická společnost DHL a on line prodejce Tchibo.

O tom, kdo tuto silnou trojku doplní v připravovaném ostrovském areálu, nechce generální ředitel developerské společnosti Pavel Sovička spekulovat.

„S klienty zatím jednáme,“ konstatoval. Napověděl ale, že jsou tři, a pokud jednání dopadnou, mělo by být výsledné protfolio firem mixem výrobních i logistických společností.

Mezi klienty Panattoni Europe patří například Amazon, Coca Cola, CAT logistic či Sauer Danfoss.

Při přípravě průmyslové zóny může developer počítat s podporou města. „Budeme mu nápomocni v územním i stavebním řízení,“ přislíbil při prezentaci projektu ostrovský starosta Pavel Čekan.

Budoucí uživatelé hal pak mohou počítat s tím, že se k nim zaměstnanci dostanou bez problémů, protože místní dopravní podnik je schopný operativně posílit dopravu jejich směrem. Panattoni chystá vybudovat dvě haly. Jednu o rozloze až 102 tisíc metrů čtverečních, druhou menší, 20 tisíc metrů.

Historie areálu

  • Část areálu v 50. letech 20. století sloužila jako pracovní tábor pro politické vězně. Roku 2008 společnost Škoda Holding darovala tyto pozemky Konfederaci politických vězňů; Rudá věž (zvaná Věž smrti), která sloužila jako třídírna uranové rudy, byla prohlášena národní kulturní památkou.
  • Ostrovský závod Škody byl vybudován na konci 50. let 20. století, od roku 1960 zde byly vyráběny trolejbusy, a to až 350 vozů ročně. Po roce 1989 tam vznikla samostatná firma Škoda Ostrov, jejímž majitelem byla plzeňská Škoda. Ta ale postupně přesouvala těžiště výroby do Plzně a provoz v Ostrově v roce 2004 uzavřela.

„Velká hala je ale řešená tak, že ji může využívat více subjektů,“ konstatoval Pavel Sovička. Samozřejmostí takových projektů jsou přístupové komunikace i dostatek parkovacích ploch jak pro osobní auta, tak pro kamiony.

Potenciální zaměstnavatelé mají výhodu v tom, že případný nedostatek pracovních sil mohou alespoň částečně nahradit lidé ve výkonu trestu. Průmyslový areál totiž těsně sousedí s věznicí Vykmanov. Přímo v něm je pak připomínka let uranových dolů, takzvaná Věž smrti.

„Jsme v kontaktu s Konfederací politických vězňů, s níž diskutujeme o tom, jakým způsobem tuto památku zpřístupníme. Celý areál by měl být otevřený, oplocené budou pouze jednotlivé haly,“ doplnil Sovička.