„Pojmenování Ostrovský most ztratilo význam. Od otevření I/13 se po něm už dávno do Ostrova nejezdí. Navrhuji, aby se mu vrátil jeho původní název,“ argumentuje projektant.
Návrhem se musejí zabývat jak karlovarští radní, tak zastupitelé. „Zatím k těmto jednáním nedošlo, veškerá agenda spojená s případným přejmenováním mostu musí jít přes stavební úřad,“ uvedl náměstek karlovarského primátora Čestmír Bruštík. Zdůraznil ale, že tento návrh hodlá předložit kolegům z rady města co nejdříve.
Původně Masarykův, později Thälmannův a nyní Ostrovský most byl postavený v roce 1932. V červnu téhož roku podle dochované korespondence první československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk svolil, aby se jmenoval po něm.
Most je zajímavý i po technické stránce. Podle Encyklopedie mostů je jednou z prvních staveb podobného charakteru postavených z předpjatého betonu na našem území. V roce 1990 podle téhož zdroje prošel celkovou rekonstrukcí.
Ostrovský most je 242 metrů dlouhý a 11,5 metrů široký. Překonává nejen řeku Ohři v těsném sousedství soutoku s Teplou, ale také železniční trať mezi horním a dolním nádražím. A od 90. let minulého století také průtah Karlovými Vary.
Další technickou zajímavostí je fakt, že v dolní části mostu u Čertova ostrova je v jeho konstrukci i místo pro technické zázemí, které v současné době využívá Správa lázeňských parků.