Stezka vznikla na zaslepeném konci ulice Pohraniční stráže poté, co městys obkroužil obchvat.
„Je to komické,“ přiznává starostka Svatavy Olga Gossová. „Radnice s tím ale nemá nic společného, je to akce kraje. Myslím, že ji chtějí využít, až budou zprovozněné cyklostezky kolem Medardu,“ upřesnila s odkazem na přilehlé jezero.
Podle vyjádření kraje, respektive Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje (KSÚS) to ovšem vypadá, že zhruba desetimetrový úsek stezky zůstane i do budoucna solitérem.
Celá ulice nemůže být jen pro kola,...
Ulici Pohraniční stráže, která před dokončením západního obchvatu Svatavy sloužila jako hlavní tah směrem na Habartov, správci komunikací nechali zaslepit. Nemohou ji ovšem celou označit jako cyklostezku či stezku pro pěší.
„Musela zde být zachována možnost provozu aut kvůli přístupu místních k jejich nemovitostem,“ přiblížila stanovisko KSÚS Jana Pavlíková, mluvčí krajského úřadu.
Cyklodoprava se ovšem logicky z frekventovaného obchvatu dostala na méně vytíženou ulici Pohraniční stráže. „Pro její napojení na komunikace ve směru na Habartov vznikl sjezd, který má sloužit pouze chodcům a cyklistům,“ řekla Pavlíková.
... ta by ale nemohla ani do zákazu vjezdu
Co ovšem bije do očí na první pohled, je fakt, že i tento kraťoučký úsek je označen dopravními značkami. Hned čtyřmi. A navíc i zábranami, které znemožňují vjezd aut.
Podle správce komunikace to ovšem bylo nezbytné právě kvůli tomu, že je stezka určená výhradně pro cyklisty a chodce. Kdyby tam byl zákaz vjezdu, nesměla by tam správně ani kola.
„Veškeré úpravy jsou v souladu s platnými českými technickými předpisy a schválili je jak policisté, tak příslušný silniční správní úřad,“ doplnila Pavlíková. Jenom osazení úseku dopravními značkami přitom stálo bezmála 12 tisíc korun.