„Tu nabídku jsme s díky odmítli,“ konstatoval hejtman kraje Petr Kulhánek. Postup Státního pozemkového fondu přitom označil za fintu. „Karlovarský kraj s těmi mosty neměl nikdy nic společného,“ vysvětlil hejtman.
Úřad v návrhu na mimosoudní vyrovnání argumentoval tím, že kraj převzal vlastnictví mostů v rámci předávání majetku zaniklé organizace Správa a údržba silnic Otovice v roce 2001. Podle vyjádření z krajského úřadu k tomu ovšem nikdy nedošlo.
Obě konstrukce jsou ve velmi špatném technickém stavu. Na sedmistupňové škále hodnocení je jeden na sedmičce, druhý na šestce.
„Jsou opravdu nebezpečné. Ani bych pod nimi radši nejezdila. Současné počasí, kdy chvilku mrzne a chvilku taje, jim také neprospívá,“ komentovala stav mostů Zuzana Večerková, starostka Stružné. I když obec Státní pozemkový úřad ohledně vlastnictví mostů nekontaktoval, i tak s nimi měla radnice starostí dost.
Se stavbou dálnice půjdou mosty k zemi
„Podle mého jsou mosty v majetku státu. Ale to musí rozhodnout soud,“ uvedla starostka. Obec ovšem musela zareagovat na výzvu stavebního úřadu karlovarského magistrátu.
„Ten nám na základě posouzení technického stavu mostů uložil jeden z nich zabezpečit proti vjezdu vozidel. Nejrychlejší pro nás bylo zajet do Horních Tašovic, nabrat tam několik tun štěrku a z něj na každé straně mostu udělat zátaras,“ popsala opatření ze strany obce její starostka.
Torzo mototechny ve Varech či chebský kulturák čeká vytoužená obnova |
„Ta jsme dělali nikoliv jako vlastník, ale jako silniční správní úřad,“ zdůraznila Večerková. Dopravní situace se v této části kraje výrazně změní s postupem výstavby dálnice D6. Podle zatím platného harmonogramu by se úsek z Olšových Vrat do Žalmanova měl stavět v letech 2025 až 2027.
Oba mosty, které využívá soukromý zemědělec, půjdou s výstavbou dálnice k zemi. Aktuálně Ředitelství silnic a dálnic začíná pracovat na přeložce u Hořesedel a výstavbě obchvatu Hořovic. V případě přeložky už má ředitelství podepsanou smlouvu s dodavatelem. Dálnice po skončení prací bude o více než 14 kilometrů delší.