Už před dvěma lety to potvrdil i posudek Krajské správy a údržby silnic, který si tehdejší vedení kraje nechalo vypracovat. Podle něj už byl mostek životu nebezpečný, odborný poradce navíc v žádném případě nedoporučil jeho opravu. Zbytky kamenných opěr byly bez pojiva a kdykoliv hrozilo jejich zborcení. Pro zachování provozu na stezce je tak podle poradce nutné postavit most nový.
Přesto je most stále otevřený a turisty na riziko upozorňuje pouze cedule s nápisem „Vstup na vlastní nebezpečí“.
„Pro Přebuz, do jejíhož katastru mostek spadá, je však jeho výstavba nereálná. Město na to nemá peníze,“ konstatoval krajský zastupitel a předseda výboru pro regionální rozvoj Pavel Čekan. I proto se kraj rozhodl, že zaplatí přípravu projektové dokumentace nového mostku, a to ve výši 210 tisíc korun.
„Pomůže nám také nezisková organizace MAS Sokolovsko, která následně zažádá o dotaci,“ vysvětlil starosta Přebuzi Martin Bruoth. Zároveň dodal, že mostek nemá žádný význam pro obec, ale zásadní pro turisty.
V létě se nedá obejít
„V létě trasu hojně využívají turisté, v zimě běžkaři,“ upozornil Bruoth s tím, že jde ročně o tisíce lidí.
V současné době se dá nebezpečný most podle Pavla Čekana obejít přes soukromé pozemky v jeho sousedství.
„Lze to však po dohodě s místním zemědělcem a majitelem okolním luk jen v zimě, v létě si to kvůli dobytku nepřeje, louky totiž využívá jako pastviny,“ upřesnil Čekan s tím, že předpokládané náklady na stavbu nového mostu přes Rolavu se pohybují minimálně kolem čtyř až šesti milionů korun.
„Most totiž musí unést rolbu i vozidlo záchranky, s tím se musí již dopředu počítat,“ dodal krajský zastupitel. Konečná cena nového mostku se bude odvíjet od toho, která z budoucích variant projektu bude nakonec odsouhlasena.