V Chebu roste lávka přes koleje, za rok už lidé přestanou obíhat nádraží

  • 2
V Chebu roste nová lávka přes areál nádraží. Nahradí původní železné přemostění, které už z hlediska bezpečnosti přestalo vyhovovat. Zčásti visutý most zkrátí pěším a cyklistům cestu z centra na Švédský vrch, Maškov a Podhrad. Rovněž zvýší bezpečnost a milovníkům železnice nabídne neopakovatelný pohled na kolejiště.

„Práce pokračují podle plánovaného harmonogramu. V zásadě jsou hotovy téměř všechny opěrné pilíře, v současnosti se připravuje výsuv vlastní mostní konstrukce, ke kterému by mělo dojít v listopadu,“ načrtl aktuální stav stavby chebský místostarosta Ladislav Hrubý.

Rovněž se podle něj pracuje na plánu výluk železniční dopravy pro příští rok. „Prostavěnost je v tuto chvíli přibližně 40 procent objemu finančních prostředků,“ doplnil aktuální informace o stavbě Hrubý.

V Chebu roste nová lávka přes areál nádraží za 130 milionů korun.

Připomněl, že bezbariérová lávka by měla začít sloužit v říjnu příštího roku. Lidé tak už nebudou muset areál nádraží obcházet.

Cesta k nové dominantě města však nebyla jednoduchá. Poté, co se ukázalo, že původní mostek už nebude možné opravit, nechala jej radnice snést a začala hledat za lávku náhradu, která by splňovala požadavky města i železničářů. 

Pod rukama projektantů tak vznikl návrh na elegantní štíhlý most pro pěší zčásti zavěšený na lanech. S žádostí o pomoc s financováním se pak Chebští obrátili na stát a uspěli. Na stavbu získali dotaci 82 milionů korun. 

Jenže do náročné stavby se nikdo nehrnul. Město hledalo dodavatele stavby, která patří mezi nejnákladnější za poslední roky, třikrát. Tlačily ho zejména termíny, které muselo splnit pro získání dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

V posledním tendru se cena stavby vyšplhala na bezmála 130 milonů korun. Další peníze stály zemní práce a pyrotechnický průzkum. 

Právě areál chebského nádraží a jeho bezprostřední okolí totiž patřily koncem 2. světové války k místům masivního bombardování spojeneckými vojsky.