Sobota 31. října 2020, svátek má Štěpánka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 31. října 2020 Štěpánka

Vary chtějí lákat hosty na českém trhu, propagace v cizině se nevyplatí

  15:22
Hlavně na český trh se v rámci mediální kampaně Vary Září v měsících zbývajících do konce roku zaměří Infocentrum Karlovy Vary. Podle jeho ředitele Josefa Dlohoše by peníze vynaložené na zahraniční propagaci města nebyly za současné situace rozumnou investicí.

Lázeňské centrum Karlových Varů | foto: Václav Šlauf, MAFRA

„Prognózy hovoří o tom, že se opatření související s koronavirovou pandemií začnou rozvolňovat na přelomu roku, nebo ještě spíš na jaře příštího. V tuto chvíli tak nejsme schopni ovlivnit zahraniční trh,“ vysvětlil ředitel Josef Dlohoš. 

A to dokonce ani v sousedním Sasku, které nechává hranice s Českou republikou otevřené prakticky bez omezení. „I tam by to byly špatně vynaložené prostředky,“ doplnil ředitel infocentra. 

Ani tak ale aktivity spojené s propagací krajského města v zahraničí neustanou. „V současné době sbíráme data o uživatelích internetu, kteří přirozeně kliknou na stávající nabídku. Na ně potom zamíříme cílenou reklamu tak, abychom finance vynaložili co nejúčelněji,“ řekl Dlohoš. 

Infocentrum má podle jeho slov do konce letošního roku na mediální kampaň 1,7 milionu korun. Na zahraniční trh budou směřovat řádově procenta z této částky. A ohledně českého musí propagátoři Karlových Varů počkat ještě dva týdny do skončení nouzového stavu, který vyhlásila vláda.

Radní rozhodli, že infocentrum může do konce roku na projekt Vary Září použít maximálně částku lehce převyšující 14,5 milionu korun včetně DPH. „Z této částky bude 9,8 milionu určeno na refundaci turistické KV Region Card,“ uvedl Jan Kopál, mluvčí karlovarského magistrátu. Město těchto karet zatím vydalo více než 33 tisíc.

Ze zbývajících 4,7 milionu korun činí 2,6 milionu náklady na kampaň k festivalu Vary Září. Zbylých 2,1 milionu je podle Kopála určeno na kampaň v měsících říjen – prosinec. „Infocentrum bude reagovat na aktuální vývoj protiepidemických opatření ČR i dalších států a podle toho volit trhy, formu a intenzitu kampaně, hlavním tématem bude wellness a lázeňství,“ doplnil mluvčí magistrátu.

Karlovy Vary se podporou lázeňství a cestovního ruchu začaly zabývat už na začátku května. Z rozpočtu města jeho zastupitelé vyčlenili 50 milionů na podporu restartu lázeňství a cestovního ruchu. Pětina této částky šla do projektu Vary Voucher, dalších pět milionů spolykalo posílení kulturního a volnočasového programu Karlovarského kulturního léta.

„Zbývajících 35 milionů je určeno na propagaci Karlových Varů jako destinace. První část propagace se týkala letních měsíců a oslovení především tuzemského trhu. Tato část zahrnuje propagaci v dalších měsících roku – září s hlavním tématem Vary Září a výhled na říjen až prosinec,“ dodal mluvčí magistrátu.

  • Nejčtenější

Prostitutky se z ulic přesunuly do bytů, teď jim pandemie vzala zákazníky

Premium Koronavirus utlumil život v celém Česku. Změny zaznamenaly také ženy, které v ulicích a na privátech nabízejí k sexu...

Zakopejme válečné sekery a začněme jednat, říká lídryně ANO Vildumetzová

Náročný úkol má před sebou Jana Mračková Vildumetzová z hnutí ANO. Jako vedoucí vyjednávacího týmu dává dohromady novou...

Grandhotel Pupp se zavřel nejméně do konce roku, zaměstnance chce udržet

Pětihvězdičkový karlovarský Grandhotel Pupp se rozhodl přerušit provoz a je uzavřený. Udělal to kvůli aktuálním vládním...

Lidé vyjadřují podporu zdravotníkům, posílají jim domácí zákusky či ovoce

Počty nemocných s covidem-19 se zvyšují a solidarita se zdravotníky v druhé vlně epidemie znovu nabývá na intenzitě....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Odsun Němců bude ještě dlouho důležité téma pohraničí, míní historik

Premium Proč karlovarský region v mnoha ohledech zaostává za vnitrozemím? Vysvětlení může nabídnout pohled do doby před 75...

Máme podvyživené děti? Trend „zdravého“ stravování je tragický, říká odborník

Premium Špenát je hnusný, rajčata taky. Do školní jídelny nechodíme, tam nám nechutná. Jíme jen špagety a pizzu. A tak dál....

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Generace nevzdělaných dětí. Jen málokdo dělá při distanční výuce pokroky

Premium Je osm hodin ráno, učitel zakládá virtuální místnost, do které se postupně připojí žáci. Jednomu nejde mikrofon,...

  • Další z rubriky

Minipivovary zažívají těžké časy, prodávají z okénka i přes e-shop

Sotva se malé pivovary v létě alespoň částečně vzpamatovaly z následků omezení při jarní vlně epidemie koronaviru, čelí...

Grandhotel Pupp se zavřel nejméně do konce roku, zaměstnance chce udržet

Pětihvězdičkový karlovarský Grandhotel Pupp se rozhodl přerušit provoz a je uzavřený. Udělal to kvůli aktuálním vládním...

Kaple v chebské nemocnici dočasně skončila kvůli rekonstrukci zařízení

V chebské nemocnici dočasně končí svůj provoz nemocniční kaple. Důvodem je nedostatek místa v souvislosti s pokračující...

Nevolat 155 ze strachu před koronavirem je rizikové, říká šéf záchranky

Také záchranáři v Karlovarském kraji se potýkají s nákazou a s poklesem počtu zaměstnanců ve službě. Operátorky...

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Nečekaně zemřel moderátor Prima vařečky Daniel Kopál, bojoval s covidem

Ve věku 49 let zemřel moderátor Daniel Kopál, známý z pořadu o vaření Mňam aneb Prima vařečka. Bojoval s koronavirem....

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

Veterináři varují před sýry z Lidlu, mohou obsahovat bakterie z fekálií

Veterináři varují před dvěma druhy sýrů, které prodával řetězec Lidl. Jde o brie od francouzského výrobce, který...

Čich ztrácejí při covidu často mladí a bezpříznakoví. Jak ho získat zpět?

Porucha čichu je v současnosti řazena k základním příznakům covidu-19. Objevuje se více než na jaře, a to hlavně u...