"Nabídka, která byla velmi obecná, slibovala úsporu pěti milionů korun," naznačil náměstek karlovarského hejtmana pro dopravu Petr Navrátil. "Je to slib daný do větru. Nic více, nic méně. Pět milionů podle našeho názoru nevychází z reality, ale v mnoha místech jen z přání," vysvětlil, proč kraj nabídku odmítl.
Dopravní firma RegioJet Radima Jančury nabízela podle svého vyjádření nižší cenu a vyšší komfort. "Byli jsme zhruba o čtyřicet procent levnější, než činí dosavadní náklady," přibližuje obchodní ředitel RegioJetu Jiří Schmidt.
"Za tyto peníze by ale vlaky najezdily zhruba o osmdesát procent kilometrů víc," tvrdí.
Nabídka se týkala tratí, kterým hrozilo zrušení
Nabídka se týkala železničních tratí z Karlových Varů do Merklína, z Lokte do Nového Sedla a z Chebu do Lubů. "Provoz na těchto tratích měl být zastaven. My jsme chtěli kraji nabídnout jinou variantu. Ale dohodli se s Českými drahami, nám nebývá než to respektovat," dodal obchodní ředitel RegioJetu.
RegioJet šel do projektu společně s Jindřichohradeckými místními drahami (JHMD), které se měly starat o provoz a údržbu tratí. "Máme s tím třináctiletou zkušenost, takže naše ceny jsou reálné," říká šéf JHMD Jan Šatava.
JHMD získaly od státu za korunu jindřichohradecké úzkokolejky a úspěšně tu každoročně navyšují počty cestujících.