„Oslovíme všechny subjekty v oblasti hotelnictví našeho kraje, aby do konce letošního roku daly do pořádku veškerá potřebná povolení, která lázeňská zařízení potřebují ke své činnosti,“ uvedl hejtmanův náměstek pro oblast zdravotnictví Jakub Pánik.
Pokud nebudou potřebné dokumenty mít, vyzve je krajský úřad k okamžitému odstranění zavádějící a nepravdivé reklamy. Jinak je čekají další kontroly jak z kraje, tak třeba živnostenského úřadu.
Klamavou reklamu na svých internetových stránkách nebo v propagačních materiálech má podle odhadů až polovina z nich. Vedení kraje se kvůli tomu spojilo s Českou obchodní inspekcí i zástupci ministerstva průmyslu a obchodu.
„Klient už při výběru hotelu musí vědět, jaké služby se mu dostane,“ uvedl Karel Novotný, náměstek ministra průmyslu a obchodu. Hoteliéři přitom na podvodné praktiky narážejí už řadu let (více čtěte zde).
Například generální ředitel společnosti AXXOS hotel & spa management Jan Motlík vždy apeloval na příslušné orgány, aby jasně definovaly rozlišení mezi lázeňstvím a wellness.
„Mezi konkurencí je jasné, kdo je kdo. My jsme volali po způsobech, aby to veřejná správa dokázala klientovi říct, protože občas to byl trochu boj s větrnými mlýny,“ popsal před časem.
Hotel, který se za lázeňský jen vydává, aby získal hosty, musí počítat s pokutami v řádu stovek tisíc korun.