Podle generálního ředitele společnosti Vlastimila Argmana by tak mohla společnost letos dosáhnout zisku, předběžně okolo 20 milionů korun. Loni firma skončila ve ztrátě, její výši zatím porcelánka neupřesnila.
V loňském roce firma dosáhla tržeb 351 milionů korun a vyrobila přes dva tisíce tun porcelánového zboží. Argman v pátek řekl, že za první čtyři měsíce letošního roku už výroba přesáhla tisíc tun. Na vyšším prodeji se podílely například zakázky pro italský obchodní řetězec a pro řetězec Lidl, s nímž porcelánka z Nové Role spolupracuje už poněkolikáté.
Porcelánka Thun 1794 více prodává doma, chybí jí dlouhodobá stabilita![]() |
V loňském roce musela firma radikálně snižovat náklady. Důsledkem toho bylo i uzavření provozu závodu v Klášterci nad Ohří. Počet zaměstnanců tak poklesl meziročně o 73 na 378 na přelomu roku.
Největší podíl prodeje porcelánky Thun 1794 se vloni uskutečnil na tuzemském trhu, šlo zhruba o 39 procent z celkového prodeje. Významná část z toho se pak ale stejně přeprodává do zahraničí. Z exportních trhů se firmě daří například v Dánsku, kam směřuje osm procent prodeje, do Francie je to sedm procent, podobně jako do Německa. Nadějně vypadá i export do Bosny a Hercegoviny, Egypta, Rakouska nebo Brazílie.
Společnost Thun 1794 přivítala stotisícího návštěvníka, dostal sadu porcelánu![]() |
Dvorní návrhářka porcelánky Lenka Sárová Malíská řekla, že novinkou pro letošní sezonu bude například kolekce Lea Hotel, což je upravená sada nádobí pro použití v restauracích, hotelech a kavárnách. Nádobí z této kolekce je lépe stohovatelné a má posílený střep. Další novinkou je kolekce s dekorem sedmikrásky, která je upravenou variantou sady Constance.
Firmu podle Argmana stále nejvíce trápí vysoké ceny energií, i když proti minulým rokům se jejich cena přece jen stabilizovala. Energetické náklady jsou ale přes úsporná opatření vysoké, zejména spotřeba plynu pro vypalovací pece výrazně ovlivňuje celou ekonomiku firmy.