Ředitelství silnic a dálnic staví kolem dálnice D6 ploty, které mají zamezit...

Ředitelství silnic a dálnic staví kolem dálnice D6 ploty, které mají zamezit střetům se zvěří. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Kilometry oplocení podél D6 přinesly výsledky, ubylo srážek se zvěří

  • 0
Oplocení, které od loňského roku chrání D6 na trase od Karlových Varů do Chebu, přináší výsledky. Díky plotu ubylo srážek vozidel s lesní zvěří, které patří k velmi nebezpečným nehodám v regionu.

Poslední nechráněné úseky D6 od Karlových Varů do Chebu začalo loni oplocovat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které se stará o komunikace vyšších tříd.

„Musím pochválit ŘSD, které po intervencích kraje nepostavilo jen kus plotu podél D6. Na bezpečnostní radě jsme měli informaci, že se značně snížila nehodovost na D6 od Karlových Varů do Chebu, protože je plot po celé délce,“ uvedl hejtmančin náměstek pro dopravu Martin Hurajčík.

Ohlasy na plot mají i zástupci ŘSD. Podle ředitele karlovarské pobočky ŘSD Lukáše Hnízdila jsou všechny pozitivní.

„Oplocení pomohlo víceméně všude, nejvíc ale tam, kde byly střety se zvěří relativně na denním pořádku,“ řekl. Mezi rizikové lokality zařadil okolí Březové na Sokolovsku a Dolního Rychnova.

Starosta Březové Miroslav Bouda uvedl, že aspektů, kvůli kterým počty nehody klesají, vidí více. „Je třeba také říct, že obrovský kus práce udělali i lidé na honitbách, jedním z plusů je totiž výrazný pokles černé zvěře,“ zmínil.

Plot sice podle něj není nic vyloženě hezkého, nicméně určitý smysl má. Podle něj funguje zejména, co se týče migrující vysoké zvěře, přičemž Březovou trápila hlavně divoká prasata.

Podle policejní statistiky bylo v loňském roce o 41 méně nehod se zvěří či domácím zvířectvem oproti roku předchozímu. Tehdy jich policisté v celém kraji evidovali pět stovek.

„Oplocení dálničního úseku velmi vítáme. Vzhledem k tomu, že se na dálnici jezdí 130 kilometrů v hodině, je střet se zvěří velmi nebezpečný. Dokončené oplocení dálnice jistě povede ke snížení počtu tohoto druhu nehod,“ uvedla krajská policejní mluvčí Kateřina Böhmová. Podotkla přitom, že se střety se zvěří stávají napříč celým krajem s tím, že existují rizikovější místa.

„Mohli bychom jmenovat například silnici I/6 z Karlových Varů směrem na Prahu nebo silnici I/13 ve směru od Ostrova po hranici kraje,“ doplnila Kateřina Böhmová. I to by se ale mohlo v budoucnu zlepšovat.

„Oplocení se dělá na dálnicích s tím, že v Karlovarském kraji máme jedinou dálnici. Dělat se bude společně s novými úseky, včetně těch již hotových kolem Lubence, Nového Strašecí a Řevničova,“ řekl Lukáš Hnízdil.

O silnici I/13 zástupci ŘSD rovněž uvažují. „Dalším potenciálním místem, o kterém přemýšlíme a asi ho budeme projekčně řešit, je čtyřpruh na silnici 13 mezi Karlovými Vary a Ostrovem, což není dálnice, ale eventuálně by se to tam hodilo také,“ uvedl ředitel.

Mezi prvními se před několika lety dočkaly oplocení úseky D6 kolem Chebu, poté ŘSD přidalo další například kolem Kynšperku nad Ohří. Loni kolem D6 přibylo celkem zhruba 34 kilometrů plotu.