Diskuse k článku

Při nehodě na dálnici D6 zemřel spolujezdec, řidič jel na letních gumách

Při noční nehodě na dálnici D6 na Sokolovsku přišel o život osmadvacetiletý spolujezdec. Řidič, který měl zákaz řízení a na autě letní pneumatiky, jel podle všeho příliš rychle a dostal smyk. Sám utrpěl těžké zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P76a28v73e67l 63S76t92r96a18k35o82š 6787691600755

Proč mě teď napadlo něco o mrhání časem zdravotníků a financí ze systému veřejného zdravotního pojištění?

+2/0
20.12.2018 17:26

J88a21n31k98a 41N42o76v33á85k15o55v15á 8527435884400

Ač to nerada píšu, možná by bylo lepší, kdyby řidič svá zranění nepřežil. Nerada to píšu proto, že si myslím, že (skoro) každý život má nějakou cenu, a že po téměř každém zůstane na světě někdo, komu bude zemřelý chybět. Každopádně, kdyby se to - hypoteticky - stalo mně, neumím si představit, jak bych dál žila s vědomím, že jsem zabila kamaráda.

+4/0
15.12.2018 15:05

V84l12a42s75t52i68m74i20l 83H43a71l90b81i57c21h 8933785346638

Podle foto toho auta si dovolim tvrdit,ze i zimni pneu by mu byly prdplatny.

+1/0
15.12.2018 11:02

V27l21a60d97i68m17í66r 96Š78t51ě55r92b64a 2752581592917

Schopnosti na Trabanta (kdoví jestli) a jede něčím jiným.;-)

0/0
14.12.2018 20:52

J63a15n 70T45a77r41a67b55a 4396436569429

Budkař..... a kvalitní

0/0
14.12.2018 15:57

D46a79n94i68e10l 27N49o13s54k30a 9810738445216

27 let, "bávo" a "vyslovený" zákaz řízení, tak proč nejet jako jedno docela užitečné hospodářské zvíře...

+6/0
14.12.2018 15:54
Foto

P91ř71e81m72y32s74l 89Č24e24j36p 8778707618456

Proč se tyhle blázni raději nevyblázní na podobných akcích: https://www.youtube.com/watch?v=-otrLPdn1Gs&t=272s

0/0
14.12.2018 12:39

P11e48t75r 53N61i36v42n73i24c34k18ý 3452244125587

Protože nemají mozek.

+1/0
14.12.2018 13:20

P27e34t74r 76M76i24c28h52a84l 2230744681122

Tady prioritně nebudou na vině letní pneumatiky.

+22/0
14.12.2018 12:35

M68i12c95h27a53l 26J37a63r16o66š 7464650492395

V titulku se to vyjímá stejně dobře jako sluchátka u nehod s chodcem.

0/0
14.12.2018 13:09
Foto

T36o80m34á55š 31Z37e86m81á62n63e45k 2527984852455

Ve spojení s BMW a nízkými teplotami to je, zdá se, vražedná kombinace. Letos už druhý se stejnou konfigurací.

+2/0
14.12.2018 15:13

P26e35t37r 60M64i95c10h15a65l 2600114361892

Vzhledem k tomu, jak to auto vypadalo bych řekl, že tento bezmozek by to rozhňácal i na zimních.

+2/0
14.12.2018 16:38

M24i64l72a79n 58V69i12k 1247305163173

Zapomněl jste napsat "jen" letní pneumatiky. Bez mozku se jezdí špatně....

0/0
14.12.2018 17:05

T32o45m28á71š 69Z46e28m70a16n 3365288844825

"V době havárie byla venkovní teplota pod nulou a silnice v regionu byly suché.

Zdroj: https://vary.idnes.cz/dopravni-nehoda-smrtelne-zraneni-dalnice-d6-rychlost-policie-p5k-/vary-zpravy.aspx?c=A181214_103101_vary-zpravy_ba"

Tedy situace, kdy jsou obecně letní lepší než zimní.

„Prozatím zjistili, že řidič má zákaz řízení všech vozidel,“

A tady bude asi jeden z důvodů nehody...spolu se starým BMW.

+10/0
14.12.2018 12:33

J12a14n 86P36o93k88o39r94n98ý 1363269660633

Silnice byla suchá, tak proč ta hysterie nad letními pneumatikami?

+11/−2
14.12.2018 12:32

J40a86n 48T84a18r36a20b72a 4876846469399

Pneumatiky rychlostních indexů V, W, Y jsou za chladu velmi tvrdé a tedy poněkud hodně nestabilní i na suchu , a ve spojení s olítaným BMW obzvlášť. Když k tomu přičtete vyhrkané tlumiče, jelito za volantem a bůhvíco v žíle, je hotovo. Pneu to samozřejmě primárně nezavinily, ale o jejich podílu na průběhu a rozsahu nehody bych nepochyboval.

+7/0
14.12.2018 16:04

J13a50n 39P94o29k66o78r45n10ý 1203229500413

Ale jděte vy "odborníku". ;-D Nesmíte se nechat utáhnout na vařenou nudli. ;-D

+2/−3
14.12.2018 16:33

M18a93r87e32k 48K43l24u84f42a 3528394404216

Je tam jeden důležitý faktor, a to ten, že ty nevhodné pneumatiky byly na BMW, tedy na voze se zadním náhonem. Tyto vozy vyžadují na povrchu se sníženou adhezí (tedy na mokru, sněhu, ledě ....) obezřetné a zkušené ovládání. Což tenhle pakouš evidentně nesplňoval. Podle toho, co se v článku o něm píše, tak to byl "pilot" typu cihla na plyn nebo cihla na brzdu. Škoda, že i zubatá se někdy přehmátne a sáhne na to vedlejší sedadlo, než by měla.

+30/0
14.12.2018 11:48

J36i90ř67í 26P48e72l98n87á19ř 6795123836369

BMW už dávno nemusí automaticky znamenat, že to auto mělo zadní náhon...

0/0
14.12.2018 13:17

J48o41s29e33f 36H46a18n89y88á68š 2414369863

Píšou, že silnice byly suché!

+1/0
14.12.2018 13:27

J74a34n 88P71o42k45o16r95n28ý 1453319240763

Co blázníte. Tady spousta lidí čte jen nadpis a na základě toho vynášejí soudy.

0/0
14.12.2018 16:35

M69i20l10a95n 66M95u64s32i93l 4503841542435

Jasný, všechny BMW mají pohon na zadní nápravu.

A na suché silnici měl sníženou adhezi.

0/0
16.12.2018 22:41

M37a98r52e36k 96K24l46u62f78a 3298894434516

Je třeba ovšem započítat i teplotu povrchu vozovky. Ta také hraje roli a také podle ní je třeba volit typ pneumatik. ;-)

0/0
19.12.2018 11:42

M10i60l66a94n 44V64i13k 1727825923503

Ta s tou kosou sáhla vedle, bohužel.

+20/0
14.12.2018 11:26

J94a15n 72S96k64a77l71a 5455778201406

Opět mladý řidič, opět BMW, opět letní gumy... náhoda? ;-D

+13/−1
14.12.2018 11:21

I95v50a 79V38a31l35č59í71k68o67v52á 3380349789

Nikoliv, to je vlastnost. ;-)

+3/0
14.12.2018 12:30

J14a32n 75S24k69a93l84a 5985918691126

Pravda :-)

0/0
14.12.2018 12:34

J79o80s58e15f 45H95a92n56y94á86š 2684399653

Opět zákaz řízení...

+2/0
14.12.2018 13:30

J91i67ř94í 71B61r54e54z35o43l75u38b27s98k76ý 8197679124700

Na první pohled problém pneumatik ;-D

+7/−1
14.12.2018 11:12

M70i74r16o55s21l89a77v 83S68v60o68b32o98d32a 4728694774726

Neházel bych to na letní pneu. Na suché vozovce mají lepší vlastnosti než zimní. Ale podle poškození jsem tipoval že potkal kamion. Jestli si toto udělal sám rychlost musela být hodně velká.

+9/−8
14.12.2018 11:08

M10a38r14i14o 11P71e23t88r90ů 9207733431481

Máte opačný názor než většina odborníků z televizních reportáží. Ti se naopak shodují v tvrzení, že při současných nižších teplotách mají letní gumy podstatně horší přilnavost než zimní. Logicky ...

+8/−4
14.12.2018 11:17

R11o68m53a91n 11K48o92v90á84ř 7149594829

To bude asi tím, že pán není odborník. Popravdě ani neodborník či ten, kdo absolvoval autoškolu, by takový nesmysl nevypustil z úst.

+1/−4
14.12.2018 11:24
Foto

P82ř60e37m29y26s36l 31Č91e50j16p 8438477718516

A proto se ve F1 přezouvá dle stavu počasí. Je letní z tvrdší směsi, než zimní?

+3/−1
14.12.2018 11:26

J42i84ř43í 27B76r55e64z55o66l60u84b43s80k59ý 8147389614360

Nechcete to porovnávat, že ne?:-/

+3/0
14.12.2018 11:34
Foto

P44ř60e18m70y74s95l 10Č34e68j83p 8648287188266

Tak určitě tvrdost gumy nějaký vliv při jistých teplotách mít bude. Nebo ne? ;)

+2/0
14.12.2018 11:43

J72i83ř21í 70P97e43l96n25á45ř 6205183936439

No to asi bude, ale podívej se v mrazu termokamerou na kola autu co jelo 130 po dálnici. Budou hezky zářit...

0/0
14.12.2018 13:22

T82o19m54á46š 85Z60e75m86a85n 3175608354395

Testy Autobildu naopak potvrzuji, že pokud je mokro či sucho, jsou letní lepší za jakékoliv teploty.

Rozdíl ve prospěch zimních je jen na měkkém povrchu.

+2/0
14.12.2018 12:35
Foto

T87o24m29á29š 94Z58e89m20á47n80e34k 2447544962175

Je třeba rozlišovat tření smykové a klidové. Pneumatika, pokud se valí, se chová, jako kdyby byla vůči povrchu v klidu. Zimní pneumatika na suchém povrchu sice dříve "ujede", ale zato je ten přechod na smyk měkčí a předvídatelnější.

0/0
14.12.2018 15:47

J35a44n 44P85o62k34o11r89n70ý 1673289170983

Za kamerou stojí gumař a mává odborníkovi před nosem tučnou obálkou. To jen aby mu připomněl co má říkat.;-)

+1/−2
14.12.2018 12:35

L31u38d11ě11k 26K61ř57e46p49e58l34k11a 1423185520311

Super. Doufám, že takových expertů na pneu jezdí víc. Hned budu usedat za volant s lepším pocitem!

+1/0
14.12.2018 11:54

Najdete na iDNES.cz