Incident se stal 7. srpna na trati mezi Karlovými Vary a Chebem ve chvíli, kdy souprava jedoucí do Plané u Mariánských Lázní opouštěla stanici v Chodově. Strojvedoucí ovšem přehlédl červeně svítící návěstidlo, které mu zakazovalo pokračovat v jízdě.
Asi sto metrů za stanici zafungovalo zabezpečovací zařízení MIREL. To vypustili vzduch ze systému soupravy. Podle závěrečné zprávy Drážní inspekce strojvedoucí nezaregistroval žádnou jinou signalizaci, proto se domníval, že pouze překročil rychlost rozjezdu.
K tragédii chybělo 97 metrů. Přiblížení vlaků na dohled už řeší kriminalisté |
Vzduch do systému proto dofoukal a zhruba po deseti sekundách se opět rozjel. Po dalších asi padesáti metrech jízdy si všiml druhého vlaku a použil rychlobrzdu. Vzhledem k nízké rychlosti soupravy stál vlak prakticky okamžitě. Obě soupravy v tu chvíli dělilo 97 metrů.
„Strojvedoucí celé záležitosti litoval. Za celou dobu práce strojvedoucího to byla první mimořádná událost,“ stojí v závěrečné zprávě Drážní inspekce. Devětačtyřicetiletý muž pracoval pro České dráhy od roku 2016, před tím ale dělal strojvůdce u dvou jiných dopravců.
„Muže jsme obvinili z přečinu obecného ohrožení z nedbalosti. V případě prokázání viny mu hrozí až pětiletý trest odnětí svobody,“ uvedl policejní mluvčí Jakub Kopřiva. V soupravě, kterou obviněný vedl, bylo 43 cestujících. Z obou vlaků pak hasiči evakuovali 102 lidí. Žádný z nich neutrpěl zranění.