Podle náměstka karlovarské primátorky Lubomíra Kováře bude město také pokračovat v přípravě trvalého řešení, které by umožnilo obnovení plného provozu. Náklady na něj půjdou do milionů.
„V současné době je tam odval ve výši asi tří metrů. Jeden jízdní pruh je volný a je to oddělené betonovými zátarasy. Nyní tam dáváme pletivo, které by zachytilo případně padající menší kameny nebo písek. A předběžný termín k spuštění kyvadlové dopravy je 20. května. Statici za těchto podmínek, které se tam nyní připravují, povolili kyvadlovou dopravu. Takže nyní žádáme dopravní inspektorát o souhlas,“ popsal současné kroky magistrátu Kovář.
Pod sesunutý svah ve Slovenské ulici se doprava vrátí nejdříve v květnu![]() |
Silnice je uzavřená od sesuvu ze 17. března. Stará opěrná zeď nad silnicí tehdy povolila, a na silnici se sesunuly těžké kameny. Vzhledem k nestabilitě svahu město silnici raději uzavřelo.
Následně Lázeňské lesy a parky Karlovy Vary zajistily odstranění některých stromů, které kořeny narušovaly svah, poté město zakoupilo betonové zábrany zhruba za milion korun a navezení vrstvy odvalu i s budoucím odvozem vyšlo na půl milionu korun. Náklady na definitivní sanaci svahu půjdou do milionů korun.
Karlovy Vary, postavené v úzkém údolí Ohře a Teplé, jsou plné opěrných zdí, z nichž je řada více než 100 let stará. Město tak pravidelně každý rok vynakládá miliony korun na sanace těch nejrizikovějších opěrných zdí. Podobně i Ředitelství silnic a dálnic, které spravuje silnice prvních tříd v oblasti Karlových Varů, opakovaně vynakládá velké prostředky do zpevnění svahů nad silnicemi.
21. května 2020 |