Jde o další fázi přestavby silnice I/6 na dálnici. Řidiči by po této části D6 měli začít jezdit koncem roku 2027. „Jde o klíčovou stavbu, která bude znamenat posun pro ekonomický rozvoj regionu i České republiky,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.
„Děláme vše pro to, aby celá dálnice z Prahy do Karlových Varů byla hotová v roce 2028,“ doplnil.
V současné době se staví 35 kilometrů dálnice. „Právě D6 je jednou z dálnic, jejichž dostavba v posledních letech významně pokročila. Již letos v září se řidiči mohou těšit na zprovoznění dvou zbývajících středočeských úseků u Hořoviček a Hořesedel v celkové délce téměř 15 kilometrů, de facto tak dokončíme D6 ve Středočeském kraji,“ doplnil ministr dopravy.
Stavba D6 se přesune do Karlovarského kraje, za dva roky má přibýt 15 kilometrů![]() |
Jak připomněla hejtmanka Karlovarského kraje Jana Mračková Vildumetzová, úsek měl být užší a se sníženou maximální rychlostí. Po intervencích kraje se ale nakonec začal připravovat ve variantě plnohodnotné dálnice.
Její předchůdce ve funkci hejtmana a nynějším ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek pak doplnil, že D6 je zásadním faktorem pro rozvoj kraje a snižování jeho handicapu, odolnost podnikatelské sféry i dostupnost pro obyvatele i návštěvníky.
Začátek nového úseku navazuje na dokončenou část dálnice Bošov – Lubenec, kterou ŘSD otevřelo koncem roku 2015. Vznikne mimoúrovňová křižovatka Žlutice s délkou větví 708 metrů, součástí úseku bude šest mostů.
U Lubence vyroste první středisko správy rozestavěné D6. Zlepší péči o ni![]() |
Nejdelší z nich, dlouhý téměř půl kilometru, překlene údolí potoka Velká Trasovka. V trase vybuduje ŘSD také oboustrannou odpočívku Verušičky, kde bude 205 parkovacích míst, z toho 99 pro nákladní auta a devět pro karavany.
Výstavba dálnice D6 pokračuje podle aktuálního harmonogramu. Jak už zmínil Kupka, celé dálniční spojení Karlových Varů s Prahou by mělo být hotové v roce 2028. Ze zhruba 114 kilometrů zbývá dokončit 56 kilometrů dálnice. „V příštím roce plánujeme zahájit realizaci zbylých dvou úseků dálnice,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Pro úsek Olšová Vrata - Žalmanov získalo ŘSD územní rozhodnutí, jeho výstavba je plánována na roky 2026-2028 s odhadovanými náklady 2,719 miliardy korun.
Vedle samotné dálnice začíná ŘSD letos stavět také první středisko správy a údržby dálnice D6. Vyroste u Lubence a sloužit začne do dvou let. Další takové středisko je v plánu u Sokolova.