„Snad v roce 2028 bude hotová dálnice D6 do Karlových Varů. Už dnes ale musíme hledat komplexní řešení budoucnosti dopravy v krajském městě a vybrat variantu, na které se shodne jak kraj, tak město. Pokud shodu najdeme, náš hlas bude více slyšet. I když od vybrání varianty do realizace bude dlouhý čas, není třeba zahálet,“ uvedl krajský radní Vít Hromádko.
Podle prvního náměstka primátorky města Tomáše Trtka je tato otázka pro Karlovy Vary zásadní. „Současná podoba průtahu město nespojuje, ale naopak rozděluje. Jakákoliv varianta, která posune tranzitní dopravu mimo intravilán města, je dobrá,“ konstatoval náměstek primátorky.
Tunel za více než 16 miliard korun
Územní studii zpracovala pražská projektová, konzultační a inženýrská společnost Sudop. Její odborníci se kloní k tunelové variantě průtahu městem. Ta by podle nich eliminovala vliv dopravy na životní prostředí či možnost rozvoje na levém břehu Ohře. „Mezi negativa patří nemožnost napojení tunelu na severní části Karlových Varů i nutnost částečné demolice objektů,“ uvedl projektant Matěj Mareš.
Myšlenka tunelu v jeho upravené podobě, kdy by začínal na úrovni Pražského mostu a končil nad Kauflandem, se zamlouvá i magistrátu. Je ale ze všech tří nejdražší. Tříkilometrový tunel by podle odhadu vyšel na více než 16 miliard korun. „Nejkvalitnější a nejpřínosnější věci jsou většinou nejdražší. Myslím si, že se ale v budoucnu vynaložené náklady zúročí,“ řekl náměstek primátorky Tomáš Trtek.
Definitivní rozhodnutí o tom, která varianta bude pro Karlovy Vary nejlepší, by mělo padnout ještě v letošním roce. O tom, jestli a kdy se bude realizovat, rozhodne ministerstvo dopravy. Na jeho bedrech pak bude i předprojektová a projektová příprava.