„V rámci projektu Smart City jsme instalovali měřicí bod na kruhovém objezdu u Tesca a začali jsme sledovat průjezdnost. Získali jsme překvapivá čísla. V jeden den jsme napočítali přes šest stovek kamionů, osobních automobilů bylo téměř čtyřiadvacet tisíc. Z toho jasně vyplývá, proč tam jsou ráno a odpoledne zácpy,“ uvedl místostarosta Michal Pospíšil. Instalace bodu přišla na přibližně půl milionu korun.
Do Chebu by přitom neměly vjíždět kamiony, které neslouží k zásobování místních podniků. Podle Pospíšila si ale město nedělá iluze, že tomu tak skutečně je. Těžké automobily podle něj mohou navzdory zákazu jezdit například k místním čerpacím stanicím. Město chce proto instalovat měřicí body i na navazujících křižovatkách, aby zmapovalo pohyb automobilů a zjistilo, kam auta převážně zajíždějí.
Výsledkem monitoringu by mohly být návrhy na možnou úpravu této okružní křižovatky. Vedle toho, že se na ní kříží silnice vedoucí automobily na Aš a Prahu, rovněž svádí dopravu na jeden ze dvou silničních mostů přes řeku Ohři. Podle Pospíšila zřejmě není reálné kvůli prostorovým možnostem křižovatku rozšířit a doplnit ji o další pruh. Zmapování situace ale může naznačit, zda by nebylo řešením křižovatku přestavět a vrátit k ní semafory.
Monitorovací kamery na této křižovatce jsou jedním z prvních prvků zavádění chytrých, takzvaných smart technologií ve městě. S instalací prvků Smart City chce Cheb pokračovat. V plánu jsou takzvané chytré zastávky, které umí cestující informovat o reálném čase příjezdu autobusů MHD. Chytré zastávky by se měly objevit nejprve na zastávkách Cheb-Křižovatka u parku Míru, kde je jich nejvíc, nebo na sídlišti Skalka či Zlatý vrch.