Koncept dokumentace má být hotový do šesti měsíců. Jde o jeden z úseků, kde dojde k přestavbě stávající dvoupruhové silnice I/6 s nevyhovujícími směrovými a spádovými parametry na dálnici. Jak uvedl server zdopravy. cz, Ředitelství silnic a dálnic počítá se zahájením stavby na tomto sedm kilometrů dlouhém úseku v roce 2025.
Odhadované náklady jsou 2,4 miliardy korun. Kromě jedné mimoúrovňové křižovatky zde vznikne i ekodukt. Trasa totiž překonává nadregionální biokoridor. U Andělské Hory pak vyroste lávka pro pěší. Ta spojí obec pod stejnojmenným vrchem s místem, kde lze najít unikátní trojboký kostel Nejsvětější Trojice.
Začátkem výstavby obchvatu Krupé se modernizace dálničního spojení Karlových Varů s Prahou dostává do druhé poloviny. Ještě letos se má začít se stavbou obchvatů Hořoviček a Hořesedel.
„Po dostavbě dálnice u Krupé pojedeme do Karlovarského kraje jen po silnicích, nikoliv přes obce a města, což bude podstatně bezpečnější pro obyvatele obcí i řidiče. Budeme dál usilovat o urychlené dokončení úseků na území Karlovarského kraje a také aktivovat německou stranu, aby pokud možno synchronizovaně připravila dostavbu chybějícího úseku ze státní hranice k dálnici A93. D6 se pak stane plnohodnotnou evropskou komunikací,“ řekl při zahájení stavby hejtman Karlovarského kraje Petr Kulhánek.
Termín dokončení celé dálnice je ovšem ještě vzdálený. Podle sice optimistického, ale v případě, že vše půjde dobře, reálného harmonogramu, by se tak mělo stát v roce 2027. Při loňském zprovoznění obchvatu Lubence přitom tehdejší premiér Andrej Babiš uvedl, že dálnice povede do Karlových Varů už v roce 2025.
Příprava je složitější než samotná výstavba
Jak uvedl Lukáš Hnízdil, ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic, složitější než samotná stavba je její příprava. Nejproblematičtější jsou pak podle něj výkupy pozemků.
„Jsou to stovky vlastníků, s nimiž se musíme dohodnout. Jejich představy o ceně se mnohdy rozcházejí s našimi možnostmi. Pozemky vykupujeme podle ceny v čase a místě obvyklém, kterou stanovuje znalec,“ popsal problém všech silničních staveb Hnízdil.
Přesto však zůstává optimistou, co se termínu dokončení D6 týká.
„Ovšem pouze za předpokladu, že příprava staveb pojede v normálním režimu. Tedy že už dále nebudou obstruovat různé spolky, výběrová řízení na zhotovitele neskončí u antimonopolního úřadu či do ní nezasáhne covid, případně jiné vnější vlivy. A samozřejmě za předpokladu, že stát bude mít potřebné finance,“ dodal Hnízdil.