Novou lahev Becherovky zdobí symbol rodu Becherů.

Novou lahev Becherovky zdobí symbol rodu Becherů. | foto: Jan Becher - Karlovarská Becharovka

Nový design známé tradiční lahve Becherovky má oslovit mladé lidi

  • 20
Spíš o postupné evoluci než o revoluci mohou odborníci na design hovořit v souvislosti s novou podobou lahve a etikety karlovarského likéru Becherovka. Stejně jako řada dalších světoznámých výrobců má i ona nezaměnitelný design. Ovšem nikoli neměnný.

O aktuální evoluční změnu se postarali designéři renomovaného londýnského studia Coley Porter Bell. Jejich cílem je představit mladým lidem fantastický příběh karlovarského likéru.

„Historie Becherovky se začala psát před více než 200 lety a je díky tomu plná příběhů, které jí mohou ostatní značky jenom závidět! Také proto jsme se rozhodli vyzdvihnout jedinečný příběh rodu Becherů, ve kterém je nejen mistrovská dovednost v míchání likérů, ale také spousta záhad. Abychom tuto myšlenku oživili, zvýraznili jsme znak rodu Becherů, který je od svého vzniku zahalený tajemstvím a kouzly. Design láhve je nyní čistší, prémiovější a současnější,“ uvedli k novému designu jeho autoři.

Tvůrci etikety dali významný prostor symbolu rodiny Becherů. Iniciály JB jsou na nové lahvi nepřehlédnutelné. O samotném symbolu, respektive jeho významu se dodnes spekuluje. Ukrývá v sobě spoustu legend. V minulosti dokonce nechala likérka prostřednictvím speciálních etiket nahlédnout do receptury nápoje. Na etiketách se objevily dvě byliny, které jsou jeho součástí: skořice a hřebíček.

„Lidé se domnívali, že je to Becherovka s příchutí těchto bylin. Ale tak tomu rozhodně nebylo. V lahvích je vždy originální a jediná Becherovka,“ ubezpečil ředitel likérky Tomáš Bryzgal.

Nový design má přiblížit historii i současnost likérky mladým. Jejich vztah k tradičnímu karlovarskému bylinnému nápoji se ovšem podle zkušeností manažerů značky mění.

„Už i mladší generace přichází na to, že se jedná o nadčasový drink. Becherovka má své místo i v prestižních barech nejenom u nás. Mimo jiné je totiž velice vhodná k přípravě míchaných drinků,“ uvedl manažer Jakub Will Loos.

Co se podoby lahve týká, ta charakteristická plochá je k mání od roku 1866, kdy Jan Becher řešil drobné problémy spojené s tím, jak se odlišit od konkurence. Autorem návrhu je jeho švagr Karel Laube a vytvořil ji při příležitosti výstavby nové továrny. V typické zelené barvě se pak vyrábí od roku 1907.