Do Karlových Varů tedy dorazili majitelé typů Bugatti Brescia 13, 22 a 23. „Všechny mají stejný technický základ se čtyřválcem o objemu 1,5 litru OHC,“ přiblížil techniku Stauch. Mezi lety 1919 a 1926 jich Ettore Bugatti vyrobil 2006 kusů.
Jedním z těch, kteří do Karlových Varů přijeli za volantem unikátního krasavce byl i čtyřiaosmdesátiletý v Belgii žijící Dán Kjeld Jessen. Má Bugatti 13, které opustilo v roce 1925 továrnu Ettore Bugattiho jako typ 23.
„Ten byl o půl metru delší. Upravit jej do dnešní podoby nebylo složité. Stačilo auto rozříznout a půl metru zahodit,“ s nadsázkou řekl Jessen.
Chce to nadšení pro věc
On osobně však tuto úpravu nedělal. „Auto jsem v této podobě před 25 lety koupil,“ potvrdil. Jde přitom o jeho druhý vůz značky Bugatti. Ten první dostal jako svatební dar. Jeho vůz rozhodně nestojí v garáži. „Jezdím s ním po celém světě. Byl jsem s ním v Japonsku, Malajsii a teď i v České republice,“ řekl Kjeld Jessen.
Udržet v chodu stoleté auto není podle něj jednoduché. Originální náhradní díly se sehnat nedají. „Naštěstí jsou nadšenci, kteří je umí vyrobit. Například blok motoru dělali v Anglii,“ vyprávěl nad kapotou vozu. „Říkají o mně, že jsem šílenec. Tady si ale připadám normální, stejných šílenců je tady daleko více,“ dodal se smíchem vitální majitel Bugatti.
Účast byla vskutku světová
Rallye Solo Brescia 2023 je první velkou akcí, kterou pražský klub pořádá. Jde přitom doslova o globální akci. Na startu se představili motorističtí nadšenci z celého světa. „Vedle evropských států přijeli posádky z USA, Nového Zélandu či Francouzské Polynésie,“ potvrdil prezident pořádajícího klubu.
Ačkoliv je výjimečná rally určená pro vozy Bugatti, jsou mezi účastníky i jiné „hostující“ značky, jako je například Lagonda, BMW nebo český Wikov. V Karlovarském kraji kolona historických aut vedle Karlových Varů navštívila také Loket či Bečov nad Teplou.