Zhotovitelská firma, kterou Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo, zahájila práce počátkem června. Nejprve bylo nutné zdemolovat dům, který v křižovatce po léta bránil v dostatečném rozhledu. „Na 600 tun suti bylo odvezeno na skládku a ekologicky zlikvidováno,“ uvedl mluvčí ŘSD pro Kraj Vysočina Jiří Veselý.
Následovalo frézování vozovky, zemní práce, přeložky inženýrských sítí, rekonstrukce systému odvodnění a nakonec položení nových asfaltových vrstev. „Na vozovku bylo využito zhruba čtyři sta tun asfaltové směsi,“ přiblížil Veselý. Stavbu pak završilo provedení nového vodorovného dopravního značení.
Rozšíření jízdních pruhů
Stěžejní úpravou je zvětšení poloměru směrového oblouku hlavní silnice. Ten má nově poloměr dvacet metrů a je doplněn o patnáctimetrové oboustranné přechodnice. V prostoru křižovatky došlo k rozšíření jízdních pruhů ze tří na téměř šest metrů na vnitřní straně oblouku a na více než pět a čtvrt metru na vnější straně.
3. června 2024 |
„Rozšíření jízdních pruhů v křižovatce přinese bezpečnější průjezd vozidel. Denně jich tudy projede okolo sedmnácti set, z toho jde z téměř pětiny o nákladní auta a kamiony,“ podotkl Jiří Veselý.
Původní křižovatka svým uspořádáním už nevyhovovala dnešnímu dopravnímu významu a zatížení. Hlavní silnice v ní zatáčela kolem domu do pravého úhlu, navíc byla příliš úzká. Větší vozidla si proto musela najet do protisměru, kamiony s návěsem se v ní těžko stáčely.
Úpravy křižovatky se děly za úplné uzavírky. Ta dnešním dnem končí. Zhotovitelem díla byla společnost Silnice Čáslav, práce vykonala za bezmála čtyři a půl milionu korun bez DPH.
27. května 2024 |