náhledy
V Přibyslavi, kde běžně staví rychlíky, před nedávnem skončila velká rekonstrukce nádražní budovy. Pokladna s obsluhou zde ovšem bude sloužit už jen týden, pak její prostory osiří.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
V Přibyslavi pokladna přestane fungovat s nástupem nového jízdního řádu v polovině prosince. Paradoxně se tak stane jen pár týdnů poté, co Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ukončila nákladnou rekonstrukci celé nádražní budovy.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Cestujícím tu zůstane pouze čekárna, automat na nápoje a toalety. Jak zde využít prostory, které České dráhy opustí, nyní SŽDC řeší s vedením radnice.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Starosta Martin Kamarád nechce, aby prostory pokladen na přibyslavském vlakovém nádraží zůstaly nevyužité. „Pokud pouze ráno před prvním vlakem přijde stanici někdo odemknout a večer po odjezdu posledního ji zase jen zamkne, budou se tu usazovat osoby, které bychom na nádraží nechtěli,“ naznačil Kamarád.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Výhodou nádražní budovy v Přibyslavi je, že hned u ní začíná velice oblíbená a vyhledávaná cyklostezka po staré železniční trati do Sázavy. Toho by radnice chtěla využít. Plánuje zde zřídit infocentrum a zázemí pro cyklostezku, v úvahu připadá také zázemí pro řidiče nákladních vozidel.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Také čerstvě zrekonstruovaná nádražní budova v Přibyslavi bude brzy bez pokladny. Proti jejímu rušení se zástupci města ohradili a sepsali své argumenty, České dráhy na ně ale podle starosty Martina Kamaráda nikterak nereagovaly.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA