Vizualizace budovy Triangl.

Vizualizace budovy Triangl.

Triangl dostal od úřadu v Jihlavě zelenou. Šest podlaží zaplní kanceláře

  • 1
Stavební úřad v Jihlavě vydal první důležité razítko pro budovu Triangl. Netradičně vypadající objekt může stát ve Vrchlického ulici v sousedství rodinných domů. Výtky proti stavbě zaslalo pouze sdružení Česká environmentální

Dům vyroste v lokalitě mezi obchvatem krajského města a sídlištěm Na Dolech. Investorská firma v budově, která bude mít od čtyř do sedmi podlaží, plánuje kanceláře, restauraci a menší obchody.

"Nyní připravujeme podklady pro vydání stavebního povolení," uvedl za společnost Triangl Office Park jednatel Libor Vítů. Firma by chtěla začít se stavbou koncem tohoto nebo začátkem příštího roku. Jde o projekt zhruba za 150 až 200 milionů korun.

Proti stavbě protestovalo u stavebního úřadu pouze občanské sdružení Česká environmentální se sídlem v Brně a s doručovací adresou v Olomouci. Připomínky byly prověřeny, stavbě však nezabránily. Sdružení nesouhlasilo například se záborem půdy v dané lokalitě.

"Jde o plochu, která je podle územního plánu zastavitelná," potvrdil však vedoucí stavebního úřadu Michal Jarco.

Na pozemku mohla být zastávka, parkoviště nebo garáže

V městských mapách je pro daný pozemek předurčeno trochu jiné využití. Například tam mohlo být záchytné parkoviště, garáže nebo menší autobusové nádraží. Jako přijatelné aktivity byly ale stanoveny třeba i restaurace, občerstvení nebo krátkodobé bydlení.

O kancelářském objektu tedy v územním plánu přímo nějaká zmínka nebyla. Úředníci ze stavebního úřadu však mají i zde pro své rozhodnutí vysvětlení.

 "Pozemek je sice určený dominantně pro dopravní vybavenost. Vzhledem k tomu, že dopravní vazby jsou v lokalitě již pevně dané a realizované, pak je možné polyfunkční objekt Trianglu akceptovat," uvedl ve vyjádření stavebního úřadu Michal Jarco. Triangl bude podobně vysoký jako třeba nedaleká nemocnice nebo panelové domy na sídlišti Za Prachárnou.

Zvýšení hluku odborníci nepředpokládají

Sdružení Česká environmentální dále argumentovalo, že v lokalitě dojde k nárůstu dopravy a hluku. "Požadujeme studii, zda stavba negativně neovlivní pohodu bydlení v lokalitě (v rodinných domcích - pozn. redakce)," napsali zástupci protestující organizace.

Problém s hlukem a nárůstem dopravy by podle Tomáše Bajera (hodnotil vlivy stavby Trianglu na životní prostředí - pozn. redakce), být neměl.

Triangl prý může sloužit pro obyvatele rodinných domků jako protihluková bariéra. Odcloní hluk z dopravy po Vrchlického ulici. Triangl má stanovené maximální rozměry na 100 x 19,5 metru. V podzemí bude parkoviště pro 55 aut, venku pak 91 stání. Druhé až sedmé podlaží se naplní kancelářemi.