Sobota 4. dubna 2020, svátek má Ivana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 4. dubna 2020 Ivana

Diskuse k článku

Za smrt chlapce pod koly výletního vláčku dostal jeho řidič podmínku

Podmínečný trest a zákaz řízení dostal u Okresního soudu ve Žďáře nad Sázavou řidič výletního vláčku. Pod koly soupravy v zábavním areálu Šikland v létě roku 2018 zemřel pětiletý chlapec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P68e62t95r 34J93a37r98o20š 6793252771

Nebudu pohrdat soudem, a zdrzim se tedy peprneho komentare k rozsudku.

0/0
29.1.2020 16:14

P60e22t31r 35J93a82r34o79š 6393242351

A propo:

ÚS vytkl obecným soudům snahu dovozovat vinu ze silničních předpisů, které jsou však pro účely tohoto případu velmi vágní. Další nedostatek spatřuje ve snaze hledat za každou cenu viníka, přestože je jasné, že k tragickým událostem někdy dochází i bez cizího zavinění. K této variantě v tomto případě podle něj dostatečně nepřihlédly. „Je mylné se domnívat, že je vždy potřeba stíhat konkrétní osobu, někdy zkrátka neexistuje trestní odpovědnost,“ podotkl soudce zpravodaj.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ustavni-soud-smrt-ditete-pri-couvani.A160608_104325_domaci_mav

0/0
29.1.2020 16:24

M51a40r89t31i43n 59Š79í11m82a 6183194680238

Aha, takže řidič má za jízdy hlídat děti jo?

+4/0
22.1.2020 19:56

L53u44k38á51š 40M15a13c40h 7773960910393

Kdyz je to ridic placeny za rizeni zabavniho vlacku pro male deti, tak ano. Je to jeho prace.

0/−2
22.1.2020 23:19

T34o29m97á22š 27Ž42i38t82n43ý 6211650431721

dprávně píšete - placeny za rizeni

ne za dozor nad dětmi. Je otázkou jak je to s odpovědností procozovatele atrakce. Zda měl mít zajištěno že z toho nepůjde za jízdy vystoupit (např istalací dveří) ale řidič fakt nemůže uhlídat decka v celém vláčku.

+2/0
23.1.2020 11:21

Z93d49e39n78ě41k 69T50r52u17t81n59o54v81s49k33ý 7213933726420

Nesmyslné rozhodnutí soudu.

+6/−1
22.1.2020 13:52
Foto

A97l90e18š 39Ř81e88z65á75č 6809851795425

Jestliže dle vyjádření pana Šikla sundala řetízek matka a pustila chlapce ven z vozu se záměrem vystoupit oba tak kde je sakra to pochybení řidiče? Kdy se dočteme o trestu pro neukázněnou matku?

+13/0
22.1.2020 12:12

Š77á93r77k45a 65M72a61t45y37á50š86o27v47á 1471675442919

on byl pan Šikl u toho? On to viděl? Proč tomu tedy nezabránil?

0/−2
22.1.2020 14:41

H14e70d48v47i33k45a 80O84c19h57t88á75b93c69o65v37á 5484809590

Začíná tady chybět zdravý selský rozum a zejména obyčejný pud sebezáchovy. Spoléhání na zákazy příkazy a směrnice vede k mrtvým na přechodech, lanovkách, horách i dopravních prostředcích a vlastně všude kde jedince něco ohrožuje.... :-/

+7/−1
22.1.2020 11:41

V13á67c47l41a37v 14P56í14c90h90a 2433316312820

Vy všichni, co byste zavřeli rodiče a propustili řidiče si musíte uvědomit, že soud se musí řídit zákony.

U řidiče nejsme schopen posoudit míru zavinění, ale soud očividně dospěl k závěru, že se jedná o usmrcení z nedbalosti. Osobně bych mu jenom sebral papíry, protože řídil vozidlo, které nebylo technicky způsobilé.

Žaloba na provozovatele je snad taky jasná. Provozoval silniční vozidlo, které nebylo ani registrované ani technicky způsobilé. V důsledku tohoto nezákonného provozování pak byl usmrcen člověk. Rozhodně je na místě nějaký trest a případné odškodnění.

Rodiče by samozřejmě měli být taky potrestání, ale to by museli být nejdřív z něčeho obviněni (možná jsou, jenom se o tom třeba neví).

V tomto případě bych si rozhodně nestěžoval na kvalitu soudů, ale maximálně na kvalitu zákonů.

+1/−8
22.1.2020 11:36

P76e24t40r 94Ř54i58h96á60k 9554256717698

mate tam par nepresnosti. neprovozoval silnicni vozdilo protoze jej neprovozoval na silnicni komunikaci. takze o zadne nezakone provozovani neslo. proto v principu to usmrceni z nedbalosti. to v cem jeli a jestli to bylo nebylo melo nemelo muselo nemuselo byt registrovani s tim nic spolecneho nema.

+3/0
22.1.2020 11:47

Z43d79e30n89ě98k 66W17e40r87n46h33a17r19t 6287875762938

Nebylo to na silnici, tudíž je zcela irelevantní, zda to bylo silniční vozidlo a zda mělo třeba technickou - nepotřebovalo jí to, stejně jako řidič nepotřeboval papíry. Na ježdění po svém pozemku nepotřebuji vůbec nic, ani řidičák, ani technickou, klidně můžu jezdit svépomocí vyrobenou lochneskou.

+3/−1
22.1.2020 12:02

Z27d23e67n53ě20k 92K51o95v53á36ř 9118169529215

To je solidní blábol. Ani na svém pozemku si nemůžeš vozit na traktoru lidi. Musíš k tomu mit vozidlo, které splňuje bezpečnostni předpisy.;-)

0/−1
22.1.2020 13:12

K31a68r67e70l 76S82e10v91e76r23a 7900932396909

Muj laickej nazor je pokud chlapec vystoupil...ze podminku by mel dostat doprovod toho chlapce... je smutne ze zemřel , ale ridic je obětní beranek

+11/−1
22.1.2020 11:12

Z33d84e36n69e29k 65B38e12d13n25a32r 7867786927549

Tohle je úplně zvrácené. jedinný kdo byl odpovědný za smrt je doprovod dítěte. Ten místo trestu získá odškodné. Vlaček se pohyboval v arealu firmy kde opravdu registraci a technickou nepotřebuje. Nebo ji mají třeba vysokozdvižné vozíky?

Naše společnost je krutě nespravedlivá a nedbající vlastních zákonů. Soudnictví totálně nefunkční.

+12/0
22.1.2020 10:47

V40á15c33l45a34v 11P47í51c56h21a 2923926342460

Pokud pracujete ve firmě, kde vysokozdvižné vozíky nemají technickou, tak Vám doporučuji změnit zaměstnavatele. Osobně bych nechtěl pracovat ve firmě, která vědomě porušuje zákony.

No a pokud trváte na dbání našich zákonů, tak věřte, že i takové vozidlo (vláček, vysokozdvižný vozík, ...) musí být technicky způsobilé pro provoz na pozemních komunikacích.

+1/−3
22.1.2020 10:58

K54a62r26e62l 60S72e67v98e40r86a 7850822296649

Vysokozdvižný vozík musi mit TK..to mate pravdu..ale neni v registru vozidel..to tej firme bylo prisito

+2/0
22.1.2020 11:06

V51á48c88l14a17v 46P45í17c67h58a 2153886842420

To ale nic nemění na tom, že i ten vláček musí mít TK.

Krom toho jsem to pochopil tak, že soud ten vláček bere jako tahač návěsů a ten už v registru vozidel být musí.

0/−1
22.1.2020 11:17

V78á58c35l72a13v 65P58í62c16h33a 2273306852400

Tak ten tahač bude asi blbost, ale podle Zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích:

§ 2 (1) Silniční vozidlo je motorové nebo nemotorové vozidlo, které je vyrobené za účelem provozu na pozemních komunikacích pro přepravu osob, zvířat nebo věcí.

Takže se rozhodně jednalo o silniční vozidlo pro přepravu osob a to v registru musí být.

0/−1
22.1.2020 11:27

P74e45t58r 51Ř81i81h10á18k 9314886857868

jenze ono nejezdilo po pozemni komunikaci.

+3/0
22.1.2020 11:48

K10a46r93e66l 57S71e86v35e30r81a 7600232786629

Ten povoz jezdil po soukromem pozemku...ne po pozemnich komunikacich...takze v registru byt nemusí. ...

I kdyby je tam vozil RTOčkem (autobus) tak registr ne

+3/0
22.1.2020 12:02

J16a88n 42Č64e85k85a59l 7159425314984

A registrované vozidlo by ho nepřejelo, když vystoupil evidentně dobrovolně? Kdyby vypadl kvůli špatné konstrukci nebo tak něco, tak OK, ale takhle? To je pak řidič i provozovatel jen obětní beránek pro média...

+10/−1
22.1.2020 10:33

M63a16r13c42e70l36a 46B85í25l64á 4217670482759

obávám se, že to bude podobné, jako když se dítě zraní na veřejné houpačce, sice evidentně vlastní vinou, ale chybí nějaký certifikát

+1/0
22.1.2020 10:34

Z55d43e60n19ě92k 84K44o71v28á75ř 9208749659125

Honzíku, vozidlo, které toho chlapce přejelo by v ČR žádnou registraci nikdy nedostalo. Z důvodu absence jakýchkoliv bezpečnostních prvků. Je to samo domo udělávka, aby Šikl ušetril v tom své buranoparku co nejvíc nákladů.

0/−6
22.1.2020 10:36

Z98d36e93n14e72k 66B93e64d83n91a59r 7547246377639

Ale nejezdilo se s ním po normálním provozu. Nebo mají elektro auta pro malé děti co s nimi jezdí lidé na zahradě taky poznávačku?

+8/0
22.1.2020 10:48

V96á93c30l92a88v 40P52í98c94h49a 2463646902860

Ne všechna vozidla, co mají motor, jsou dle zákona motorová vozidla. Určitě je tam nějaký limit z hlediska rychlosti případně výkonu. Pokud by taková dětská hračka tyto limity nesplňovala, tak musí mít všechny náležitosti, jako normální auto.

Výjimku pak tvoří, pokud se nemýlím, pouze motorová vozidla pro sportovní účely.

0/0
22.1.2020 10:54

Z37d31e94n70ě43k 85K87o70v17á94ř 9808819899595

Zdenečku, elektro auto pro malé děti vozí desítky lidí jako ten traktor v Šikl buranoparku?

0/−1
22.1.2020 13:13

J68a59n 47Č70e17k17a30l 7809895804764

Zdenečku, registrace jsou pro veřejné komunikace. Když si postavíte vozítko a budete s ním jezdit na svojí zahradě, SPZ mít nemusíte.

Tak jako tak vidím jako zásadní pořád rozhodnutí rodiče, zda s dítětem na takové vozidlo nasedne a jak moc ho bude hlídat.

+1/0
22.1.2020 11:42

K71a56r37e98l 64S36e12v12e76r55a 7690642836809

Přesně. ..i kdyby je tahal na pařezu od stromu...tak to rozhodnuti to dite na parez posadit..je na doprovodu 5 leteho chlapce..

+1/0
22.1.2020 12:05

P50e75t36r 86J35a22r16o49š 6923402451

Stejny vlacek jezdi ve Vyskove mezi ZOO a Dinoparkem. A ten jezdi po verejne komunikaci, takze technickou evidentne ma.

0/0
29.1.2020 16:01
Foto

R11o74b56e82r66t 55P41l23o92c70h 4396592711513

Nijak nikde v článku nevidím zmínku o rodičích? Jestli to nebyla hlavně jejich chyba?

+8/0
22.1.2020 10:26

M67a77r79c23e13l97a 93B63í89l65á 4417930922639

to asi byla, ale hlídejte pětiletého kluka - i on sám už by měl na sebe dávat pozor

+1/−1
22.1.2020 10:27

J68a70n 32Č63e96k62a63l 7609555284204

Dítě, které je těžké uhlídat, nebudu brát do vláčku, anebo si sednu mezi něj a okraj... Jako rodič bych měl vědět, co si s ním mohu nebo nemohu dovolit... Z toho důvodu jsem například syna nebral na sedačkovou lanovku, dokud jsem si nebyl jistý, že nezačne blbnout... To je moje zodpovědnost coby rodiče, ne provozovatele lanovky...

+6/0
22.1.2020 10:56

P98e37t50r 89J19a21r25o64š 6453672431

Toto neni ten pripad neuhlidani. Matka to dite z toho vozu sama pustila.

0/0
29.1.2020 16:00

H36o35n89z41a 50F46á84t89o50r 2719625774530

Taky mě to zaujalo, že o nich není ani řádka. Ať už, že by ja za to někdo popotahoval, nebo že by chtěli nějaké zásadní odškodnění.

+2/0
22.1.2020 10:48

M32a47r74t61i18n 87S17e32d60l12á13č69e53k 9729798541262

Větná formulace "Dítě zemřelo poté, co vypadlo z vláčku, který ho přejel" mi implikuje sled událostí takový, že vláček nejdříve dítě přejel, a až pak z něj dítě vypadlo. Určitě by ta věta šla formulovat lépe R^

0/−1
22.1.2020 10:24

J38a57r95m34i43l95a 72P65í22c26h74o64v77á 5472467594963

Řidič dostal podmínku a zákaz řízení. Jak byla ale potrestána osoba, která měla dohlížet na to dítě? Řidič přece nemůže vidět, co se děje vzadu, on se MUSÍ koukat DOPŘEDU aby někoho nepřejel VEPŘEDU!!! Neříkejte i, že to dítě tam jelo SAMO a BEZ DOZORU!!! Je smutné, co se stalo, ale trestat řidiče? Přesně v duchu komunistického hesla, že k soudu se nechodí pro spravedlnost, ale pro rozsudek. To soudce nemá zdravý rozum? Podobné rozsudky jsou hanbou a ostudou českého soudnictví.

+7/−1
22.1.2020 10:18

Z67d71e45n62ě56k 56K59o21v75á33ř 9858719969725

Ne, řidič musí vědět co se děje vepředu, vzadu a postranách. Nesmi na pozemni komunikaci vyjet s neschvaleným vozidlem. To vše se učí v autoškole.

Tak neskutečně mírnému trestu opravdu nerozumím.

0/−7
22.1.2020 10:24

M15a45r34c43e14l81a 29B87í50l11á 4957950712419

to bylo na soukromém pozemku, ne na silnici

+7/0
22.1.2020 10:28

Z66d81e63n65ě20k 56K15o18v18á62ř 9818109459235

Na soukromém pozemku neplatí zákony této země?

0/−4
22.1.2020 10:31

M67a72r86c93e24l52a 69B29í52l14á 4417770762789

na svém pozemku si můžu jezdit i s trakařem, ale jestli je tam problém, tak to bude kvůli přepravě osob

+5/0
22.1.2020 10:33

Z30d43e66n60ě84k 28K53o92v69á30ř 9618509679955

Ani na soukromém pozemku nemůžeš vozit lidi na trakaři. I na soukromém pozemku, musíš lidi vozit vozidlem, kterě splňuje základní bezpečnostní požadavky.

0/−5
22.1.2020 10:38

P36e70t61r 13J45a16r29o77š 6243122801

Soukromy pozemek neni verejna komunikace a tudiz se na ni logicky nemuze vztahovat vyhlaska o provozu na verejnych komunikacich. Co vam na tom neni jasne?

Je to stejne, jako kdyz zaparkujete na trave mimo komunikaci, nemuzete dostat pokutu za spatne parkovani, ale za zabor verejneho prostranstvi. Tedy nejedna se o dopravni prestupek, ale o prestupek proti obcanskemu souziti (pokud to neni vas soukromy pozemek).

0/0
29.1.2020 16:12

V28á71c47l39a59v 33P41í78c35h87a 2743956302250

Viz níže. Na soukromém pozemku si můžu samozřejmě jezdit s čím chci, ale pokud se jedná o účelovou komunikaci a motorové vozidlo, tak musí být technicky způsobilé.

0/0
22.1.2020 10:38

V26á68c74l12a65v 41P73í84c72h91a 2813516382410

Zákon o pozemních komunikacích:

§ 2 (2) Pozemní komunikace se dělí na tyto kategorie: d) účelová komunikace.

§ 7 (2) Účelovou komunikací je i pozemní komunikace v uzavřeném prostoru nebo objektu, která slouží potřebě vlastníka nebo provozovatele uzavřeného prostoru nebo objektu. Tato účelová komunikace není přístupná veřejně, ale v rozsahu a způsobem, který stanoví vlastník nebo provozovatel uzavřeného prostoru nebo objektu. V pochybnostech, zda z hlediska pozemní komunikace jde o uzavřený prostor nebo objekt, rozhoduje příslušný silniční správní úřad.

Dle mého názoru se tedy jednalo o pozemní komunikaci a ten vláček měl být technicky způsobilý.

+1/0
22.1.2020 10:36

L70u59k52á28š 63P78i65n56d15u62r 6203956293704

Řidič musí vědět co se děje vzadu? Jakou metodu doporučujete k monitoringu oblasti okolo zadní SPZ?

+1/0
22.1.2020 10:50

Z41d18e61n74ě40k 87K28o46v53á74ř 9588699169435

8-o8-o8-o

0/−1
22.1.2020 11:46
Foto

H97a54n57a 17A94n10t17o75n44o55v41á 6507599694624

No Nejvyšší soud říká, že pokud řidič nevidí dozadu, má tam mít asistenta, který mu ukazuje. Šlo o případ, když řidič vyjížděl z parkovacího místa, pod kola mu vběhlo dítě (nehodu nepřežilo).

Naštěstí alespoň Ústavní soud měl rozum.

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ustavni-soud-smrt-ditete-pri-couvani.A160608_104325_domaci_mav

0/0
22.1.2020 12:46

P21e91t68r 22J12a53r63o40š 6163202501

Bodejt by nase soudy nebyly prehlcene, kdyz kazdou kravinu je nutne hnat az uplne nejvys.

A propo tato pasaz o vyroku US zde plati uplne stejne:

ÚS vytkl obecným soudům snahu dovozovat vinu ze silničních předpisů, které jsou však pro účely tohoto případu velmi vágní. Další nedostatek spatřuje ve snaze hledat za každou cenu viníka, přestože je jasné, že k tragickým událostem někdy dochází i bez cizího zavinění. K této variantě v tomto případě podle něj dostatečně nepřihlédly. „Je mylné se domnívat, že je vždy potřeba stíhat konkrétní osobu, někdy zkrátka neexistuje trestní odpovědnost,“ podotkl soudce

0/0
29.1.2020 16:19
Foto

V22á34c15l76a69v 92H72a31m57á60č15e12k 7115292639640

Další z případů, kde jsou obětí v podstatě všichni zúčastnění. Tragédie pro všechny.

+6/0
22.1.2020 9:44

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

Najdete na iDNES.cz