„Linku do Vídně jsme posílili a rozdělili tak, že jezdí samostatný expresní spoj Praha–Vídeň nonstop a pak současně samostatná linka Brno–Vídeň,“ popsal Aleš Ondrůj, mluvčí společnosti RegioJet. Jinými slovy: kdo by teď chtěl jet s touto firmou z Jihlavy do rakouské metropole, musí nejprve do Brna a tam přestoupit.
Žluté autobusy do dubna vozily cestující z Jihlavy na zastávku poblíž Prátru. Pak pokračovaly k vídeňskému letišti (o zřízení linky jsme psali zde).
„Dlouhodobě jsme chtěli spojit Znojmo s Prahou. A pak jsme si říkali, že zároveň uděláme i dobré spojení s Vídní,“ řekl ředitel firmy Radim Jančura v prosinci roku 2014.
Firma si tehdy pochvalovala, že novou trasou přes Jihlavu došlo ke zrychlení spojů o půl hodiny na lince Praha–Vídeň. Autobusy tam jezdily z Jihlavy pět minut po sedmé, jedenácté a sedmnácté hodině.
Nově staví v Humpolci, Želetavě a Moravských Budějovicích
Jenže jízdenky do Rakouska si nekupovalo tolik lidí, kolik si ředitel Jančura představoval. A tak se letos rozhodl nemixovat mezinárodní a vnitrostátní cestující.
„Upravili jsme koncept spojení do Znojma,“ doplnil Ondrůj.
Na nově upravené trase mezi Prahou, Jihlavou a Znojmem zřídila společnost nové zastávky v Humpolci, Želetavě, Moravských Budějovicích, Vranovské Vsi a v Pavlicích. Jezdí se zde dvakrát za den v obou směrech.
Třeba mezi Prahou a Humpolcem zaplatí dospělý cestující 110 korun. Jízdenka z metropole do Moravských Budějovic stojí 180 korun.
Přímé autobusové spojení Jihlavy s Vídní teď zajišťuje společnost MeinFernbus se svými zelenými autobusy. Například v pátek tam jedou tři spoje v 9.05, 11.30 a 21.30. Doba jízdy je dvě hodiny a dvacet minut.
Jihlava má díky stejné firmě nyní i přímé spojení s Berlínem.