Původní dokumentace byla podána dle starého stavebního zákona, což se dle ŘSD v procesu přípravy stavby ukázalo jako komplikované. „Navíc několik souběžných řízení na sebe nabalovalo zvýšené množství námitek, které ale byly do velké míry podobné. To nakonec vedlo k tomu, že souhlasné závazné stanovisko vydané krajským úřadem ministerstvo životního prostředí zrušilo,“ vyjádřil se ředitel jihlavské správy ŘSD Aleš Kratina.
Nový stavební zákon zavádí proces, který je součástí povolovacích řízení staveb. V tom případě lze vypořádat námitky v jednostupňovém řízení. „ŘSD nyní původní dokumentaci nechá aktualizovat, doplnit a podá znovu žádost o vydání stanoviska. S vydáním souhlasného rozhodnutí je počítáno v prvním pololetí příštího roku, se zahájením stavby nejpozději v prvním pololetí roku 2028,“ doplnil Kratina.
Obchvat Třebíče nejen uleví městu především od tranzitní dopravy, ale je také součástí trasy pro přepravu nadrozměrných komponent pro stavbu dalších bloků elektrárny v Dukovanech. Přeprava nadrozměrných komponent by měla začít v roce 2031.
Proti trase plánovaného obchvatu Třebíče protestují hned čtyři spolky![]() |
Ještě předtím by měl být opraven a stavebně upraven průtah Třebíčí od křižovatky u Červené Hospody po mimoúrovňovou křižovatku s Hrotovickou ulicí u nemocnice. Jedná se o úsek silnice I/23, který po dostavbě obchvatu Třebíče pozbude statut komunikace první třídy.
Obchvat Třebíče bude měřit necelých šest kilometrů, jeho součástí bude osm mostů a tunel v Borovině dlouhý 226 metrů. Vznikne také devět křižovatek, z toho tři mimoúrovňové. Postaveny budou čtyři protihlukové stěny. Stavba by měla stát přibližně 4,2 miliardy korun bez daně.
29. srpna 2024 |