náhledy
Tramvaj se ze zahrady ve Slavkově u Opavy nejprve stěhovala do depa v Krnově. Teprve pak byla přivezena do Jihlavy.
Autor: Magistrát Jihlava
Jihlavská tramvaj, která vyrazila poprvé na trať 26. srpna 1909, sloužila desítky let jako kůlna ve vsi na Opavsku.
Autor: Archiv sdružení Za záchranu historických trolejbusů a autobusů
Tramvaje Jihlavou pendlovaly ještě po druhé světové válce. I kvůli nim ve městě v roce 1908 postavili secesní most přes řeku Jihlavu. Po roce 1948 přišly ke slovu trolejbusy.
Autor: Archiv MF DNES
První jihlavské tramvaje byly vyrobeny štýrskohradeckou vagonářskou a strojírenskou továrnou v rakouském Grazu. Elektrická zařízení tramvají dodala firma AEG, později pak Siemens-Schuckert.
Autor: Povídání o tramvajích, trolejbusech a také autobusech..
Jeden z posledních snímků jihlavské tramvajové soupravy z roku 1947.
Autor: Povídání o tramvajích, trolejbusech a také autobusech..
Tramvajová trať v Jihlavě byla předposlední, která byla na území nynějšího Československa budována.
Autor: Tomáš Blažek, MAFRA
První jihlavská tramvaj je garážována ve skladech v Pístově. Její okna už nezakrývají plechy, které tam byly z doby, kdy sloužila jako seník.
Autor: Tomáš Blažek, MAFRA
První jihlavská tramvaj je garážována ve skladech v Pístově. Její okna už nezakrývají plechy, které tam byly z doby, kdy sloužila jako seník.
Autor: Tomáš Blažek, MAFRA
Provoz jihlavské tramvajové dráhy byl pro její vysoké opotřebení ukončen v létě 1948.
Autor: Povídání o tramvajích, trolejbusech a také autobusech..
Poslední jihlavská tramvaj se prý nicméně na koleje vydala údajně ještě 12. listopadu 1948, aby už následujícího dne začalo rozebírání trolejí na nynějším Masarykově náměstí.
Autor: Povídání o tramvajích, trolejbusech a také autobusech..
Nejstarší jihlavskou tramvaj, přesněji řečeno její dochované torzo bez podvozku a troleje, město vykoupilo od soukromého majitele v roce 2012.
Autor: Tomáš Blažek, MAFRA
Tramvaje Jihlavou pendlovaly ještě po druhé světové válce. I kvůli nim ve městě v roce 1908 postavili secesní most přes řeku Jihlavu. Po roce 1948 přišly ke slovu trolejbusy.
Autor: Archiv MF DNES
Tramvaj se ze zahrady ve Slavkově u Opavy nejprve stěhovala do depa v Krnově. Teprve pak byla přivezena do Jihlavy.
Autor: Magistrát Jihlava
Tramvaj se ze zahrady ve Slavkově u Opavy nejprve stěhovala do depa v Krnově. Teprve pak byla přivezena do Jihlavy.
Autor: Magistrát Jihlava
Přestože historická tramvaj sloužila jako seník, mnohé detaily, například cedulky s upozorněními cestujícím, jsou původní a více než sto let staré.
Autor: Magistrát Jihlava
Cestu z dalekého Krnova do skladu v Jihlavě historický vůz přečkal bez úhony.
Autor: Radek Tulis, Magistrát města Jihlavy
Staleté tramvaji chybí podvozek. Ten by ale renovované tramvaji neměl chybět.
Autor: Radek Tulis, Magistrát města Jihlavy
Tramvaj měla konečnou zastávku na spodní části Masarykova náměstí, před dnešní provozovnou rychlého občerstvení McDonald´s.
Autor: Archiv
Tramvajová trať v Jihlavě byla předposlední, která byla na území nynějšího Československa budována.
Autor: Tomáš Blažek, MAFRA