Úsekové měření rychlosti u Velkého Meziříčí bude trvat nejdéle do 19. prosince....

Úsekové měření rychlosti u Velkého Meziříčí bude trvat nejdéle do 19. prosince. Znovu budou radary zapojeny na jaře. Systém každý den zjistí v průměru 300 přestupků. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Na rekonstruované D1 se v pondělí začne měřit rychlost u Velkého Meziříčí

  • 46
Na rekonstruované části D1 začne od pondělí 6. dubna měření rychlosti. Půjde o šestikilometrový úsek u Velkého Meziříčí. Postupně přibudou další, upozorňuje ministerstvo dopravy.

Kamery v šestikilometrovém úseku u Velkého Meziříčí začnou sbírat data pro policii, která následně spáchané přestupky pošle na příslušnou obec s rozšířenou působností. V tomto případě půjde o Velké Meziříčí, které má s touto agendou už množství zkušeností z minulých let.

„Dopravně-bezpečnostní akce má za cíl i letos v zúžených úsecích zklidnit dopravu a zároveň chránit dělníky na stavbě,“ uvedl v tiskové zprávě Jakub Stadler z ministerstva dopravy.

V uplynulých letech se počet přestupků jízdy nepřiměřenou rychlostí pohyboval kolem jednoho procenta ze všech, kteří daným úsekem projeli.

„Nejčastější příčinou nehod v omezených úsecích je nezvládnutí rychlé jízdy, náraz do dočasných svodidel, čímž se může na hodiny zastavit provoz na daném úseku. V tomto ohledu je policie s úsekovým měřením rychlosti spokojená, protože dokáže v provozu zachytit velké množství těchto případů,“ říká ředitel dopravní policie Jiří Zlý.

„Studie chování řidičů v uzavírkách na D1 ukázala, že se zahájením úsekového měření došlo k poklesu průměrné rychlosti o 5 km/h. Méně řidičů také překračovalo nejvyšší dovolenou rychlost,“ prozradil vedoucí oddělení BESIP Tomáš Neřold.

Díky tomu se podle něj snižuje riziko vzniku nehod, ale také je průjezd dopravním omezením plynulejší. „Pokud se vozidla pohybují podobnou rychlostí a nedochází k náhlému zrychlování a brždění, zvyšuje se propustnost dálnice o 20 až 30 procent,“ dodal.

Modernizace D1 má skončit v příštím roce

Dál se měření postupně spustí na úsecích mezi Mirošovicemi (EXIT 21) a Hvězdonicemi (EXIT 29) nebo mezi Velkým Beranovem (EXIT 119) a Měřínem (EXIT 104). V plánu je také osazení detekčních kamer u Soutic nebo mezi Koberovicemi (EXIT 81) a Větrným Jeníkovem (EXIT 104).

Modernizace D1 z Prahy do Brna se blíží do finále. Hotovo má být v příštím roce. Celkem se bude letos pracovat až na 71 kilometrech dálnice mezi Mirošovicemi a Kývalkou, tedy na všech sedmi zbývajících modernizovaných úsecích.

Letos chce Ředitelství silnic a dálnic do provozu uvést dalších 37 kilometrů nové D1 ve čtyřech úsecích. Celkem tak na konci letošní stavební sezony bude hotovo 127 kilometrů, což je skoro 80 procent D1 mezi Prahou a Brnem. Na příští rok má zbýt posledních 34 kilometrů.

Měřit rychlost se v pondělí začne na D1 u Velkého Meziříčí.

Měřit rychlost se v pondělí začne na D1 u Velkého Meziříčí.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz