"Trh s textilem zaplavuje asijské dovozové zboží. Protože jsme firma, která má dlouholetou tradici, přemýšleli jsme, jak naše výrobky v takové konkurenci prezentovat," vysvětluje člen představenstva Pleasu a finanční ředitel Petr Nobst.
"Na jednom setkání s radou kraje a hejtmanem Běhounkem jsme se dostali na téma regionální výrobek. Popíchli nás, proč když jsme regionální výrobci, nemáme regionální výrobek," vypráví Nobst.
Pleas se začal o kritéria k udělení certifikátu zajímat a zjistil, že všechna splňuje. "A tak jsme si řekli, že když to všechno splňujeme, proč rovnou neudělat speciální kolekci, která by se dala přímo prezentovat jako výrobek Vysočiny. Proto ta jeřabina," dodává Nobst.
Prádlo bude na veletrhu v Brně, pak půjde do obchodů
A co víc. Kolekce s jeřabinou se bude prodávat nejen ve firemních prodejnách Pleasu, ale hlavně v informačních centrech. Podnik chce, aby si prádlo kupovali hlavně turisté a návštěvníci kraje.
A ti často zajdou právě do infocenter. "Odvezou si památku, na které na první pohled uvidí, že je z Vysočiny, a zároveň velice praktickou věc," směje se Petr Nobst.
Prodeji na místech, kde se textil běžně neprodává, Pleas uzpůsobil i balení. Prádlo nebude nikde vyvěšené na ramínkách, ale bude se prodávat v průhledných oválných plastových krabičkách. "Je to běžné spodní prádlo, které opravdu každý z nás skoro nezkouší a tu velikost má pořád stejnou," říká finanční ředitel Pleasu.
Vůbec poprvé novou kolekci podnik představil v říjnu při předávání certifikátu. Veřejnost se s ní bude moci poprvé seznámit od úterka příštího týdne na brněnském veletrhu Styl. Hned po jeho skončení půjde prádlo do obchodů, textilka by ho měla dodat pět tisíc kusů.