Zejména výjezd z vedlejších směrů křižovatky na hlavní silnici byl dříve...

Zejména výjezd z vedlejších směrů křižovatky na hlavní silnici byl dříve nebezpečný. Ne všichni šoféři totiž na hlavním tahu dodržovali stanovenou padesátku. | foto: Tomáš Blažek, 5plus2.cz

Křižovatku u Tří věžiček začne v první polovině srpna řídit semafor

  • 0
Za necelé dva týdny začnou dopravu na frekventované křižovatce u Tří věžiček řídit semafory. Ty jsou v místě, kde v minulosti často bourala auta, už vztyčeny a nyní se ladí jejich provoz.

Řidiče na frekventované silnici první třídy z Jihlavy na Havlíčkův Brod už nyní o nových semaforech informují dopravní značky. Prozatím však na světelné signalizaci bliká oranžová.

"Dodavatelská firma sbírá data a 11. srpna semafory uvede do provozu," uvedl vedoucí odboru dopravy jihlavského magistrátu Ján Tinka.

Semafory nejsou jedinou změnou v této okrajové části Jihlavy. V křižovatce nově přibyly indukční smyčky, které, podobně jako třeba na frekventované křižovatce u jihlavského City Parku, udávají rytmus střídání barev na semaforech.

"A to proto, aby když jede doprava od dálnice směrem na Havlíčkův Brod, semafory na situaci reagovaly a preferovaly tento hlavní směr," uvedl Tinka.

Nově také vzniklo na křižovatce osvětlení a odbočovací pruhy od Červeného Kříže a Stříteže směrem na Jihlavu. Ve směru od Jihlavy na Střítež byla křižovatka o něco rozšířena. Nově přibyl i chodník od Červeného Kříže směrem ke Třem věžičkám s přechodem pro chodce přes hlavní silnici. I zde budou samozřejmě provoz řídit semaforem.

Semafory na příštích dvacet let

Na světelné křižovatce se po letech diskusí shodli zástupci kraje, Jihlavy, obce Střítež i firmy LCJ Invest, která má na křižovatku napojené logistické centrum.

Dříve se na místě nebezpečné křižovatky uvažovalo o zřízení kruhového objezdu. "Ten by se tam nevešel, řešilo se několik variant. Na křižovatce bývalo hodně nehod. Buďme rádi za tohle. Při dnešních technologiích semaforů a jejich možnostech se dá provoz odladit, aby byla co nejvíce průjezdná," řekl Tinka.

"Kolon se asi nezbavíme, ale určitě budou menší než doposud, zejména ve směru od Stříteže," věří Tinka.

"Odborníci křižovatku řízenou semafory projektovali s ohledem na vývoj dalších patnácti, dvaceti let, tak doufám, že se nespletli," uvedl Jiří Vybíhal, zástupce logistické společnosti LCJ Invest, která nechala úpravy křižovatky naprojektovat. "Byli jsme zastánci kruhového objezdu. Třeba se k tomu jednou vrátíme," dodal Vybíhal.

Náklady stavby se podle něj pohybují kolem 8,5 milionu korun. Jihlava do křižovatky investovala čtyři miliony korun, kraj Vysočina 2 miliony a Střítež 1,25 milionu. Zbylé náklady uhradí firmy z okolí.