Pondělí 25. října 2021, svátek má Beáta
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 25. října 2021 Beáta

Tři šéfové na úkoly nestačí, dopravní podnik přijme dalšího ředitele

  8:49
Jihlavský dopravní podnik dostane nového provozního ředitele. Vedení města naznalo, že současnou práci nemůže management podniku zvládnout ve třech lidech. Nejvyšší představitelé města zároveň podniknou inspekční jízdy. Jihlava tím reaguje na ne příliš lichotivou zprávu šéfa podnikových odborů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Petr Lemberk, MAFRA

V nejbližších dnech se tak lidem v jihlavských ulicích naskytne nevšední obrázek. Může se jim stát, že budou čekat na zastávce MHD, ke které přirazí trolejbus, a kolem jeho řidiče bude stát početná skupina lidí, v níž nebude chybět náměstek primátora pro oblast dopravy Vratislav Výborný. Ten si totiž chce projet všechny trolejbusové linky ve městě a přímo na místě se vyptat řidičů, kde by se co dalo zlepšit.

„Na každé zastávce si popovídáme, zda je potřeba na ní něco změnit, protože na některé se špatně zajíždí. Řidiči jsou pak pro veřejnost pachatelé toho, že leckdy stojí až půl metru od hrany chodníku, jenže ono to někdy zřejmě jinak nejde,“ popisuje Výborný, co bude chtít při svých trolejbusových jízdách vidět a slyšet.

K nápadu projet si všechny linky ho přivedlo setkání se zaměstnanci Dopravního podniku města Jihlavy (DPMJ), které se uskutečnilo minulý týden. To bylo svoláno poté, co Marek Řezáč, řidič trolejbusu a zároveň předseda jedné ze dvou odborových organizací, sepsal pro vedení města zprávu o stavu podniku.

V dokumentu poukázal na řadu věcí, které podle něj nejsou v pořádku. Zmínil špatný technický stav trolejbusů, nedostatečný počet řidičů, nízké platy, ale třeba i nevyhovující sociální zařízení nebo fakt, že šoféři dostávají pouze jednu roli toaletního papíru na měsíc. Zabýval se však i zmíněným stavem zastávek nebo vysokým počtem přesčasových hodin.

Vedení a zaměstnanci spolu nemluví, tvrdí šéf dozorčí rady

Svou zprávu pak musel obhajovat nejen přímo na magistrátu, ale byl předvolán také na jednání dozorčí rady dopravního podniku. „Zeptali se mě na nějaké věci a to bylo všechno. Co bude dál, netuším,“ krčí rameny Řezáč.

Na tom samém jednání dozorčí rady se k dokumentu vyjadřovalo i vedení DPMJ. Jasný verdikt ze zasedání však ještě není. Podle předsedy Petra Piáčka chtějí členové dozorčí rady celou situaci probrat ještě na svém květnovém setkání, kde by se také měli shodnout na konečném stanovisku.

„Zatím mohu říct, že tam dle našeho názoru panuje nekomunikace mezi vedením a zaměstnanci. A z toho plynou další věci. Zaměstnanci mají pocit, že když s nimi vedení nekomunikuje, tak jde proti nim. A vedení má zase pocit, že si ti lidé vymýšlejí,“ tvrdí Piáček.

O tom, že komunikace mezi oběma stranami skutečně vázne, svědčí ostatně i dění kolem samotné Řezáčovy zprávy. „Je to podivné v tom smyslu, že nejdříve své náměty sděluje radě města a teprve poté se to dozvíme my. S námi o tom vůbec nemluvil, nejdříve to ventiloval ve směru k městu,“ nelíbilo se řediteli Josefu Vilímovi.

Až skončí dotace, podnik nebude mít z čeho kupovat nové vozy

„Vedení s námi přestalo komunikovat. Jedinou příležitostí, kdy se vždycky dalo říct, co nás trápí, bylo kolektivní vyjednávání. Tam se objevil ředitel, náměstek pro dopravu a ekonom. Jenže letos nic takového neproběhlo,“ brání se řidič.

Podle náměstka Výborného by se však situace měla po schůzce se zaměstnanci podniku zlepšit. „Pan ředitel tam pronesl, že za ním může kdokoliv přijít, že jeho dveře jsou neustále otevřené. Měl jsem z toho vážně dobrý pocit,“ pronesl.

Dalším krokem, který by měl přinést lepší řízení společnosti, je rozšíření jejího managementu. Ten v současné době tvoří tři lidé - ředitel a dva náměstci. Podle Výborného by měla v nejbližší době vzniknout ještě funkce výkonného ředitele. „Tu práci nemohou tři lidé zvládnout,“ říká Výborný.

Podle Piáčka si musí management poradit zejména se dvěma velkými úkoly. Tím prvním je přitáhnout do společnosti více řidičů. Druhým je pak tvorba rezervního fondu, z něhož by se v budoucnu, až přestanou proudit peníze z Evropy, obnovoval vozový park. V současné chvíli totiž společnost kupuje nové vozy právě za evropské dotace.

Parlamentní volby v roce 2021 se konaly v pátek 8. října a v sobotu 9. října. Ve volbách jsme vybírali dvě stovky poslanců Sněmovny ve 14 volebních krajích.

Výsledky podle města a obcíJihlavaTřebíčŽďár nad SázavouHumpolecHavlíčkův BrodPelhřimov, další

  • Nejčtenější

Nehoda devíti aut a kamionů zavřela na dvě hodiny dálnici D1 u Velkého Meziříčí

Dálnici D1 směrem na Prahu na 144. kilometru u Velkého Meziříčí na Žďársku v půl deváté ráno uzavřela hromadná nehoda...

Na kopec, který v zimě děsí, povede nová silnice. Pod ním vznikne kruhák

V zimě to bývá jeden z nejzrádnějších úseků na Vysočině. Na silnici 34 v kopci u Jitkova na Havlíčkobrodsku při náledí...

Auto po půlnoci srazilo a usmrtilo chodce. Řidič z místa ujel

Na silnici I/38 na Jihlavsku auto v noci na dnešek srazilo chodce a ujelo. Zraněný pětačtyřicetiletý muž na místě...

Eso bez fotky: NHL poznává Vejmelku. Dobře, že dostal svobodu, vidí táta

Premium Připravoval se svědomitě a na leccos. Nejen na rychlejší hokej a zdatnější soupeře, ale i na další aspekty života v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Řidič chtěl vjet pod náklaďák, za pokus o vraždu spolujezdce dostal 9 let

Za pokus o vraždu šestnáctiletého spolujezdce v autě, které ujíždělo policejním hlídkám, si Tomáš Kocourek definitivně...

Syndrom Petra Pana. Proč někteří muži nikdy nedospějí a žijí jako paraziti

Premium V každém chlapovi zůstává kousek kluka, ale musí to být právě jen ten kousek. Pokud muž nechce vyrůst a převzít...

Čína má Evropu v hrsti, za pár týdnů dojde hořčík. Auto bez něj nevyrobíte

Premium Vše nasvědčuje, že současná čipová krize v automobilovém průmyslu je jen zahřívacím kolem před tím, co se na Evropu...

Váš syn bude žít jen pár týdnů. Zpověď matky zesnulého hokejisty Buchtely

Premium Přežít své dítě. Pro každého rodiče ta nejhorší představa. Teprve dvacetiletý hokejista Ondřej Buchtela zemřel loni v...

  • Další z rubriky

Most u Dvorců museli dělníci stavět znova, průjezdný bude od listopadu

Řidičům na Vysočině brzy zmizí jedna zásadní uzavírka. Stavbaři prakticky dokončili na silnici 602 poblíž Dvorců u...

Po roce stejná situace, stovky dětí se na Vysočině opět učí dálkově

Šíření epidemie covidu na Vysočině zrychluje. „Náš kraj sice stále patří mezi šest nejméně postižených v rámci...

Řidič chtěl vjet pod náklaďák, za pokus o vraždu spolujezdce dostal 9 let

Za pokus o vraždu šestnáctiletého spolujezdce v autě, které ujíždělo policejním hlídkám, si Tomáš Kocourek definitivně...

Stavbu druhé sportovní haly v Brodě odložilo zrušení dotačního titulu

Stavba druhé sportovní haly v Havlíčkově Brodě se odkládá minimálně do příštího roku. Národní sportovní agentura...

Čína má Evropu v hrsti, za pár týdnů dojde hořčík. Auto bez něj nevyrobíte

Premium Vše nasvědčuje, že současná čipová krize v automobilovém průmyslu je jen zahřívacím kolem před tím, co se na Evropu...

Pavel Liška se omluvil za reklamy pro dodavatele elektřiny a plynu

Pavel Liška měl potřebu se vyjádřit ke svému dlouholetému účinkování v reklamách pro dodavatele plynu a elektřiny...

Čekají nás daleko horší problémy, než jaké způsobil covid, varuje OECD

Pandemie koronaviru sice zastavila výrobu, vysála státní kasy a způsobila krachy mnohých podniků, to ale není nic proti...

Jestli bude inflace stoupat dál, lidé ztratí polovinu úspor, varuje ekonom

Současná míra inflace bude trvat ještě několik let, důvodem jsou zejména vysoké objemy pumpování peněz do ekonomiky,...

Střelba proti kameře je běžná, ale herec za nehodu nemůže, tvrdí Dvořák

Zpráva, že americký herec Alec Baldwin při natáčení westernu zastřelil kameramanku a postřelil režiséra, vyvolala...