Pátek 24. března 2023, svátek má Gabriel
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 24. března 2023 Gabriel

Tři šéfové na úkoly nestačí, dopravní podnik přijme dalšího ředitele

  8:49
Jihlavský dopravní podnik dostane nového provozního ředitele. Vedení města naznalo, že současnou práci nemůže management podniku zvládnout ve třech lidech. Nejvyšší představitelé města zároveň podniknou inspekční jízdy. Jihlava tím reaguje na ne příliš lichotivou zprávu šéfa podnikových odborů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Petr Lemberk, MAFRA

V nejbližších dnech se tak lidem v jihlavských ulicích naskytne nevšední obrázek. Může se jim stát, že budou čekat na zastávce MHD, ke které přirazí trolejbus, a kolem jeho řidiče bude stát početná skupina lidí, v níž nebude chybět náměstek primátora pro oblast dopravy Vratislav Výborný. Ten si totiž chce projet všechny trolejbusové linky ve městě a přímo na místě se vyptat řidičů, kde by se co dalo zlepšit.

„Na každé zastávce si popovídáme, zda je potřeba na ní něco změnit, protože na některé se špatně zajíždí. Řidiči jsou pak pro veřejnost pachatelé toho, že leckdy stojí až půl metru od hrany chodníku, jenže ono to někdy zřejmě jinak nejde,“ popisuje Výborný, co bude chtít při svých trolejbusových jízdách vidět a slyšet.

K nápadu projet si všechny linky ho přivedlo setkání se zaměstnanci Dopravního podniku města Jihlavy (DPMJ), které se uskutečnilo minulý týden. To bylo svoláno poté, co Marek Řezáč, řidič trolejbusu a zároveň předseda jedné ze dvou odborových organizací, sepsal pro vedení města zprávu o stavu podniku.

V dokumentu poukázal na řadu věcí, které podle něj nejsou v pořádku. Zmínil špatný technický stav trolejbusů, nedostatečný počet řidičů, nízké platy, ale třeba i nevyhovující sociální zařízení nebo fakt, že šoféři dostávají pouze jednu roli toaletního papíru na měsíc. Zabýval se však i zmíněným stavem zastávek nebo vysokým počtem přesčasových hodin.

Vedení a zaměstnanci spolu nemluví, tvrdí šéf dozorčí rady

Svou zprávu pak musel obhajovat nejen přímo na magistrátu, ale byl předvolán také na jednání dozorčí rady dopravního podniku. „Zeptali se mě na nějaké věci a to bylo všechno. Co bude dál, netuším,“ krčí rameny Řezáč.

Na tom samém jednání dozorčí rady se k dokumentu vyjadřovalo i vedení DPMJ. Jasný verdikt ze zasedání však ještě není. Podle předsedy Petra Piáčka chtějí členové dozorčí rady celou situaci probrat ještě na svém květnovém setkání, kde by se také měli shodnout na konečném stanovisku.

„Zatím mohu říct, že tam dle našeho názoru panuje nekomunikace mezi vedením a zaměstnanci. A z toho plynou další věci. Zaměstnanci mají pocit, že když s nimi vedení nekomunikuje, tak jde proti nim. A vedení má zase pocit, že si ti lidé vymýšlejí,“ tvrdí Piáček.

O tom, že komunikace mezi oběma stranami skutečně vázne, svědčí ostatně i dění kolem samotné Řezáčovy zprávy. „Je to podivné v tom smyslu, že nejdříve své náměty sděluje radě města a teprve poté se to dozvíme my. S námi o tom vůbec nemluvil, nejdříve to ventiloval ve směru k městu,“ nelíbilo se řediteli Josefu Vilímovi.

Až skončí dotace, podnik nebude mít z čeho kupovat nové vozy

„Vedení s námi přestalo komunikovat. Jedinou příležitostí, kdy se vždycky dalo říct, co nás trápí, bylo kolektivní vyjednávání. Tam se objevil ředitel, náměstek pro dopravu a ekonom. Jenže letos nic takového neproběhlo,“ brání se řidič.

Podle náměstka Výborného by se však situace měla po schůzce se zaměstnanci podniku zlepšit. „Pan ředitel tam pronesl, že za ním může kdokoliv přijít, že jeho dveře jsou neustále otevřené. Měl jsem z toho vážně dobrý pocit,“ pronesl.

Dalším krokem, který by měl přinést lepší řízení společnosti, je rozšíření jejího managementu. Ten v současné době tvoří tři lidé - ředitel a dva náměstci. Podle Výborného by měla v nejbližší době vzniknout ještě funkce výkonného ředitele. „Tu práci nemohou tři lidé zvládnout,“ říká Výborný.

Podle Piáčka si musí management poradit zejména se dvěma velkými úkoly. Tím prvním je přitáhnout do společnosti více řidičů. Druhým je pak tvorba rezervního fondu, z něhož by se v budoucnu, až přestanou proudit peníze z Evropy, obnovoval vozový park. V současné chvíli totiž společnost kupuje nové vozy právě za evropské dotace.

  • Nejčtenější

Další rána pro České dráhy. Linku do Brna přes Vysočinu jim vyfoukl RegioJet

Železniční spojení mezi Prahou a Brnem přes Havlíčkův Brod bude provozovat RegioJet. Ve výběrovém řízení, kam se...

Náledí, náraz autobusu. Matka s dvěma syny přišla ve vteřině o bydlení i práci

Premium Byla sobota 25. února nedlouho po poledni. Sněžilo, silnice namrzaly. Matka samoživitelka Eva Vrátná byla se dvěma syny...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Někdy mám pocit, že jsem právě spadl z Měsíce, komentuje Jiří Holík dnešní svět

Premium Legendární hokejový útočník Jiří Holík na první pohled vypadá, jako by se ho ubíhající čas absolutně netýkal. V...

Zemřel František Prosecký, velký bystřický sběratel s tatrováckým srdcem

Rodina a přátelé se jen těžko vyrovnávají se zprávou o úmrtí Františka Proseckého z Bystřice nad Pernštejnem. Známý...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V bílé tmě na D1 bouralo 231 aut, od největší nehody v Česku uplynulo 15 let

Vraky aut, na dvacet tisíc lidí uvězněných v kolonách a několik hodin neprůjezdná dálnice D1. Tak před patnácti lety...

Finsko není mistr světa ve vzdělání. Naopak. Mýtus, který trval 20 let, padá

Premium Ještě nedávno se do Finska jezdilo jako na safari, aby jiné země okoukaly tajemství tamního školství, nejlepšího na...

Revma vzniká v plicích. Nyní došlo ke zlomu v léčbě, říká profesor Vencovský

Premium Bolest, ztuhlost, otoky a deformace kloubů, především na rukou. Tak si většina lidí představuje revmatoidní artritidu,...

V Česku neměl šanci, v cizině metastázy zmizely. Léčbu hradí pojišťovna

Premium Na rakovinu prostaty umírá v Česku asi 1 500 mužů ročně. Když vyčerpají všechny metody léčby, nezbývá jim než čekat na...

Soud zmírnil čtyřem mužům podmínky za pád mostu ve Vilémově, pátého zprostil

Odvolací soud v Pardubicích zmírnil tresty čtyřem z pěti mužů obžalovaným kvůli pádu mostu ve Vilémově na...

Velké Meziříčí má nové byty pro seniory, ti si je okamžitě rozebrali

Budova bývalého internátu Střední školy řemesel a služeb ve Velkém Meziříčí se proměnila v nový bytový dům pro seniory...

Oprava ikonického přibyslavského kulturního domu se prodraží a potrvá déle

Rozsáhlá rekonstrukce ikonického kulturního domu v Přibyslavi se prodraží. A zřejmě i prodlouží. Vyplývá to ze stavu...

Ekologie, pedagogika, bezpečnost. Vysočinské střední školy nabízejí nové obory

Přípravy studentů k přijímacím zkouškám na střední školy vrcholí. Letos se jich na Vysočině chystá o stovky více než...

Hrozí ekonomický kolaps? Analytici varují před Minského momentem

Selhání bankovních institucí, otřesy na finančních trzích a pokračující nejistota zvyšuje podle mnohých odborníků...

Ukrajinská pobřežní obrana zničila plány na vylodění u Oděsy

Flotila ukrajinského námořnictva dostala na začátku ruské invaze na frak, ale její „suchozemská“ pobřežní obrana...

Meteoroložka Honsová: Letos bude extrémní počasí, zapíše se do historie

Premium Meteoroložka Dagmar Honsová je přesvědčená, že letošní rok určitě přinese mnoho zajímavých a zřejmě i extrémních...

Německé platy v nedohlednu. Známe sedm důvodů, proč Češi berou míň

Ekonomové už desítky let propočítávají, kdy české mzdy doženou ty německé. Rozdíly mezi oběma státy přetrvávají a...

Být nahý před diváky není žádná kratochvíle, ale ani hrůza, říká Zounar

Herec Martin Zounar (55), který v Ordinaci hraje doktora Bobo Švarce, se opět svlékne. Poprvé se před kamerami objevil...