náhledy
Současná podoba nádražní budovy v Havlíčkově Brodě. Otevřena byla po osmi letech stavby v prosinci 1980. Budova v bruselském stylu prošla v posledních letech velkou rekonstrukcí.
Autor: Martin Vokáč, iDNES.cz
Dobová fotografie Černého mostu (dnes po něm vede Havířská ulice) a původní železniční trati jen pár stovek metrů od brodského nádraží. Snímek byl pořízen v roce 1883 a zachycuje pohled směrem k nádraží. Tehdy pod mostem vedly jen dvoje koleje, položena ještě nebyla ani odbočka na Humpolec.
Autor: Archiv Muzea Vysočiny Havlíčkův Brod
Správa železnic nechala v uplynulých letech vybudovat zcela nová nástupiště, vyměněn byl i kolejový spodek i svršek ve stanici.
Autor: Martin Vokáč, MAFRA
Stavba lokální trati z Německého Brodu do Humpolce v roce 1905.
Autor: Státní okresní archiv Havlíčkův Brod.
Správa železnic nechala v uplynulých letech vybudovat zcela nová nástupiště, vyměněn byl i kolejový spodek i svršek ve stanici.
Autor: Martin Vokáč, MAFRA
Správa železnic nechala v uplynulých letech vybudovat zcela nová nástupiště, vyměněn byl i kolejový spodek i svršek ve stanici.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Rekonstrukce nástupišť a kolejí na nádraží v Havlíčkově Brodě. Snímek je z března loňského roku.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Rekonstrukce nástupišť a kolejí na nádraží v Havlíčkově Brodě. Snímek je z března loňského roku.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Železnice v Havlíčkově Brodě v září 2018 těsně před zahájením obnovy druhé části nástupišť a kolejí.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Rekonstrukce železniční stanice v Havlíčkově Brodě začala v roce 2015. Tehdy vznikly dvě zbrusu nové nástupiště.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Pohled na havlíčkobrodské nádraží (tehdy ještě v Německém Brodě) z roku 1905 přes koleje
Autor: Státní okresní archiv Havlíčkův Brod.
Vlaky na Pardubice odjíždějí od pátého nástupiště, které je umístěno na druhé straně nádražní budovy. Právě to by se po roce 2023 mělo dočkat rekonstrukce. Vzniknout má nové ostrovní nástupiště, prodloužen k němu má být podchod.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Směr na Pardubice byl po Kolínu a Jihlavě v pořadí třetí tratí, která se z Německého Brodu budovala. Tento snímek pochází z let 1871 nebo 1872 a zachycuje stavbu mostu přes říčku Doubravu u Bílku nedaleko Chotěboře.
Autor: Archiv Muzea Vysočiny Havlíčkův Brod
Takto původně vypadala železniční stanice v někdejším Německém Brodě. Už v roce 1870 (snímek je o deset až dvacet let mladší) byla postavena neobvykle kolmo ke kolejím. Dvoupatrová zděná budova byla dílem architekta Carla Schlimpa.
Autor: Archiv Muzea Vysočiny Havlíčkův Brod
Současná podoba nádražní budovy v Havlíčkově Brodě. Stavěna byla podle návrhu architekta Jana Srny od roku 1972.
Autor: Martin Vokáč, iDNES.cz
Současná podoba nádražní budovy v Havlíčkově Brodě. Stejně jako její předchůdkyně je postavena neobvykle kolmo ke kolejím.
Autor: Martin Vokáč, iDNES.cz