Krajská silnice druhé třídy, která je ve zmíněné části silně poškozená, dostane nový povrch. Počítá se rovněž s jejím výrazným rozšířením a s narovnáním směrových oblouků.
„Stavba začíná napojením na obchvat Jamného a končí na kopci nad obcí Stáj. Přesněji za lesním úsekem směrem do Žďáru nad Sázavou. Celková délka rekonstrukce je přibližně 5,4 kilometru. Daný úsek komunikace II/353 leží na páteřní silniční síti kraje. Jeho technický stav a šířkové uspořádání jsou v současnosti nevyhovující,“ objasnila důvody modernizace Eva Neuwirthová, mluvčí krajského úřadu.
Jejím slovům dávají za pravdu i sami šoféři, kteří na trase Žďár - Jihlava pravidelně jezdí. „Obzvláště část mezi Jamným a křižovatkou na Rybné a Lipinu je v katastrofálním stavu - samá díra a prasklina, krajnice jsou místy úplně vydrolené. To je v kombinaci se zúženým profilem této silnice opravdu dost nebezpečné,“ popsal řidič dodávky Jaroslav Poul, který cestu mezi krajským městem Vysočiny a Žďárem nad Sázavou absolvuje několikrát do týdne.
V části, jež projde rekonstrukcí, se pracuje již od počátku tohoto týdne. V plánu je i pro další dny hlavně kácení stromů, které stojí v cestě rozšíření vozovky, terénní úpravy a další přípravné práce.
„Od letošního dubna pak dojde k úplné uzavírce, avšak s možností přímého průjezdu v křižovatce na Lipinu, a to až do konce června,“ popsala Eva Neuwirthová. Následně bude uzavřeno i toto křížení silnic II/353 a II/351. S dokončením stavby a jejím zprůjezdněním se počítá k poslednímu říjnu letošního roku.
Objížďka přes Ostrov nad Oslavou a Měřín
Hlavní objízdná trasa bude vedena ze Žďáru nad Sázavou přes Vatín, Sazomín, Ostrov nad Oslavou, Radostín nad Oslavou, Netín, Stráneckou Zhoř a Měřín, dále pak přes Řehořov a Loudilku u Velkého Beranova až do Jihlavy.
V současné době je krajská silnice v úseku, jenž bude modernizován, široká kolem šesti a půl metru. Po úpravách by měla, stejně jako navazující části komunikace, již splňovat šířku devět a půl metru.
Při modernizaci se počítá rovněž s narovnáním několika problematických zatáček.
„Konkrétně se jedná o směrový oblouk v intravilánu obce Zhoř, kde dojde k oddálení silnice od stávající zástavby, a dále úpravu směrového oblouku u hájovny nad Zhoří, kde se zlepší jízdní komfort,“ přiblížila Neuwirthová.
Rekonstrukce čeká rovněž most přes Zhořský potok a počítá se i s úpravou křižovatky silnic II/353 a II/351, stejně jako veškerých sjezdů z komunikace na hospodářské, polní a lesní cesty.
Stavba bude rozdělena na dvě etapy a dva samostatné projekty. „Celkové náklady by měly dosáhnout 161 milionů korun. Předpokládaná výše dotace z Integrovaného regionálního operačního programu na oba projekty je 95 milionů korun,“ sdělil náměstek hejtmana Miroslav Houška.
Na bezmála čtyřiceti kilometrech frekventované silnice mezi krajským městem a Žďárem nad Sázavou bylo vytvořeno v rámci modernizace v minulých letech hned několik velkých staveb. Obchvaty postupně vznikly u Jamného, Bohdalova, Velkého Beranova a Nového Veselí.
Opravy této silnice druhé třídy letos doplní také plánovaná rekonstrukce Jihlavské ulice na vjezdu do Žďáru. Ta má začít na jaře a skončit v závěru letošního října.
Uzavřená spojnice Jihlavy a Žďáru nad Sázavou (červená značka) se bude objíždět přes Ostrov nad Oslavou (modrá) a Měřín (zelená).
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz