Už se zdálo, že jde o dávno zavrženou myšlenku a že nájezd a sjezd z dálničního přivaděče na starý Pávovský most zůstanou navždy zataraseny betonovými bloky. A to i přesto, že řada firem z nedaleké průmyslové zóny si přála, aby se otevřely.
Dopravní stavby plánované v Jihlavě v roce 2018
|
„Víme, že kdyby zde měl vzniknout opět sjezd, musely by být splněny určité požadavky - vybudovat protihlukovou stěnu, most i silnici zpevnit. To stojí hodně peněz a ty nyní nejsou k dispozici,“ odhadoval loni naděje na znovuotevření nájezdu a sjezdu Ralph Carle, obchodní ředitel společnosti Bosch Diesel.
O několik měsíců později je však situace jiná. Podle náměstka primátora pro dopravu Vratislava Výborného (ČSSD) je totiž reálná šance, že by se zmíněná napojení na přivaděč znovu otevřela.
Až dosud tomu bránily hygienické normy. Podle nich by musela Jihlava vybudovat protihluková opatření, která by dle náměstkova odhadu vyšla na zhruba 40 milionů korun.
„A to jsme řekli, že nedáme. Jenže se změnila metodika výpočtu zatížení hlukem. A nyní to vychází tak, že - zjednodušeně řečeno - budou zapotřebí protihluková opatření do výšky zábradlí. To je výrazně levnější, tak jsme si řekli, že do toho půjdeme,“ vysvětlil změnu Výborný.
Město by obě napojení na dálniční přivaděč rádo otevřelo nejpozději příští rok. Na ten jsou totiž naplánovány velké opravy Pávovské ulice a exit se stane důležitou spojkou pro průmyslovou zónu. Pokud má však být otevřený trvale, obě jeho ramena se budou muset prodloužit, aby splňoval požadované náležitosti.
„Pozemky pro tyto pruhy už máme vykoupené,“ pronesl náměstek primátora pro oblast územního plánování Radek Popelka.
Oprava mostu svede dopravu na přivaděči do jednoho pruhu
Do prodloužení obou ramen by se magistrát chtěl pustit už tento rok. Na jaro totiž chystá rekonstrukci spodní části Pávovského mostu. Vše je však zatím ve fázi příprav. Momentálně se na celou akci připravuje projekt. Samotné práce by podle současných předpokladů mohly začít v květnu a trvat zhruba tři měsíce. Během této doby bude provoz pod mostem omezen, nikoli však přerušen.
„Bude tam postavené lešení, provoz se proto bude pravděpodobně zužovat do jednoho pruhu,“ doplnil Výborný. Na samotnou opravu mostu má město vyčleněných 9 milionů korun.
Pávovský exit na přivaděč byl pro dopravu naposledy otevřený na jaře 2016. Ovšem pouze na výjimku. A lidé, kteří v bezprostředním okolí žijí, přivítali, že se nakonec uzavřel.
„Ať auta jezdí po tom novém kruháči a po nové mimoúrovňové křižovatce,“ nechal se slyšet obyvatel Pávova Miloslav Dvořák.
Pávovský most však není jediný, který se bude letos na přivaděči opravovat. V dubnu začne rekonstrukce přemostění ulice Romana Havelky.

Starý sjezd a nájezd na dálniční přivaděč u Jihlavy.
Mapy poskytuje freytag & berndt. © freytag & berndt, SHOCart, přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost také vytváří knižní sérii Toulavá kamera s tipy na výlety po celém Česku, která je ideálním dárkem pro obdivovatele krás naší vlasti.