„Cílem je dosáhnout omezení dlouhodobého parkování ve veřejném prostoru, snížení počtu parkujících vozidel a motivace k alternativním formám dopravy,“ přiblížil záměr žďárský starosta Martin Mrkos.
Systém má vycházet ze tří základních režimů - zón odlišených barvami. Konkrétní oblasti se volí dle toho, kde jsou s odstavením auta největší potíže.
„Část parkovacích míst zabírají řidiči, kteří do města jen dojíždí, a jejich vůz pak stojí na parkovišti třeba deset hodin denně nebo i několik dní. Takové auto může stát na okraji města či na firemním parkovišti,“ uvedla mluvčí radnice Blanka Sobolová. Parkovací zóny mají řidiče donutit zvážit využití auta a jeho parkování v přetíženém širším centru.
Město má nyní v ruce dopravní analýzu od firmy M. O. Z. Consult. Lidé se s ní mohou seznámit na první ze série veřejných diskusí, jež se koná 28. února od půl páté odpoledne v zasedací místnosti městského úřadu. Zástupci radnice na ní uvítají náměty a zkušenosti obyvatel k tématu parkování. Půjde však jen o úvodní seznámení s projektem, konkrétní termíny, dotčené ulice či ceny parkovného na besedě dle Sobolové zatím ještě nezazní.
10. července 2023 |