Pavel Louda je už dva roky vlastní sklárny ve Světlé nad Sázavou. Nyní do své společnosti Louda Auto zahrne i známé autocentrum Máca v Jihlavě.

Pavel Louda je už dva roky vlastní sklárny ve Světlé nad Sázavou. Nyní do své společnosti Louda Auto zahrne i známé autocentrum Máca v Jihlavě. | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

Na Jihlavsku končí zavedená značka Auto Máca, pohltí ji impérium Louda

  • 0
Z mapy autocenter na Vysočině mizí zavedená značka. Jihlavská společnost Auto Máca končí. Kupuje ji automobilové impérium Louda Auto podnikatele Pavla Loudy. Obchod už posvětil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Louda už na Vysočině vlastní sklárny ve Světlé nad Sázavou.

Auto Máca je na Vysočině zavedená a známá značka. Od roku 1992 firma na Jihlavsku vlastní autosalony, zaměřuje se na modely Škoda, Seat a Fiat, nabízí servis a provozuje autobazar. Dříve měla pobočky i v jiných městech okresu, dnes už se soustřeďuje jen na Jihlavu, sídlí ve Znojemské ulici.

„Od naší první akvizice na Vysočině si slibujeme nové obchodní příležitosti. Místo nám zapadá do konceptu rozvoje společnosti a věříme, že zapojení dealerství Máca do naší prodejní sítě přinese zákazníkům v Jihlavě řadu výhod,“ komentoval obchod Pavel Louda.

Jako hlavní přínos pro zákazníky uvádí rozšíření nabídky nových vozů ihned k dodání.

„Nabídka až 1 400 ojetých vozů Louda Auto v Jihlavě bude jedinečná. Pro zákazníky Louda Auto je pak výhodou servisní pokrytí Kraje Vysočina, kde jsme doposud neměli zastoupení,“ říká Louda.

Ani jedna strana pozadí obchodu a jeho podmínky blíže nespecifikovala. Pavel Louda je nezmínil vůbec. Jiří Máca mladší, mající na starosti marketing ve firmě Máca Auto a pracující i jako asistent svého otce a zakladatele společnosti Jiřího Máci staršího, vyjádření připustil, nicméně do uzávěrky vydání neposkytl.

„Po domluvě ve vedení firmy bychom komentář poskytnout mohli. Ale neslibuji, že bude ještě během dnešního dne,“ odvětil.

Hospodářskou soutěž obchod nenaruší

Podle Pavla Loudy je takřka jisté, že zavedená značka Máca do budoucna z automobilového prostředí zmizí. „Počítáme s postupným začleněním jihlavského autocentra pod značku Louda,“ sdělil nový majitel.

Věří, že jihlavské autocentrum bude i pod novou značkou minimálně stejně tak vytížené, jako jsou i jiné pobočky v jeho společnosti. Hodně si Louda slibuje od autobazaru, počítá s jeho začleněním do firemní sítě Louda+.

Zavedenou jihlavskou firmu je podnikatel připraven převzít včetně všech zaměstnanců. Těch je několik desítek. „Schopných prodejců, techniků i mechaniků je na pracovním trhu nedostatek,“ vysvětluje Pavel Louda.

Ačkoli společnost Louda Auto provedla už i větší nákupy, například v případě společnosti Cars Star, musel tento obchod posoudit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Ten ve zjednodušeném řízení spojení obou firem povolil.

„Úřad ve správním řízení zjistil, že spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže,“ informovalo tiskové oddělení úřadu na svých webových stránkách.

Podnikatel už vlastní sklárny ve Světlé

Pro společnost Louda Auto znamená transakce vstup na Vysočinu. Ne tak ovšem pro samotného Pavla Loudu. Ten už od konce zimy 2020 vlastní sklárny ve Světlé nad Sázavou. Tehdy je koupil od podnikatele Lubora Cervy, který jim po krachu původního podniku v roce 2008 vdechl nový život.

Louda přitom už v roce 2009 získal sklárny v Poděbradech a obnovil značku Crystal Bohemia. „Oba dva výrobní závody se historicky významně doplňovaly ve výrobě lisovaného skla, proto nám od začátku přišlo logické provozovat obě výroby,“ vysvětloval Louda loni v rozhovoru pro MF DNES.

Prvopočátky jeho podnikání jsou ale spjaty s automobily a se Středočeským krajem. Rodinnou firmu letos osmačtyřicetiletý podnikatel zakládal v Poděbradech s otcem ještě při studiích na gymnáziu.

Dnes je Louda Auto největším prodejcem vozů Škoda a Hyundai v České republice a velký dealer dalších devíti značek. Do jeho sítě patří 28 autosalonů a 18 autorizovaných servisů v celkem dvanácti městech. Jihlava by měla být třináctým.

Že podruhé v poměrně krátké době jeho zájem zamířil na Vysočinu, považuje Pavel Louda spíše za souhru okolností. „Centrum našeho podnikání pořád zůstává ve středních Čechách. Ale na Vysočinu jezdím já osobně velmi rád, je to krásný kraj se šikovnými a příjemnými lidmi,“ dodal.